Streda, 29 august 2012
Necelé tri mesiace po premiére BMW Zagato Coupé predstavuje BMW a talianska karosárska spoločnosť ďalší nový produkt. BMW Zagato Roadster vznikol za šesť týždňov od prvých nákresov po jeho kompletné zhotovenie a je výsledkom majstrovskej ručnej práce, príkladom remeselnej a výrobnej zručnosti "bavorákov" a umenia talianskych karosárov.
Nový BMW Zagato Roadster debutoval na kalifornskom Concours d'Elegance v Pebble Beach, kde sa každý rok stretávajú znalci zo sveta karosární, aby sa nechali oviať vánkom automobilovej exotiky. Sotva by sa asi našlo vhodnejšie miesto na premiéru nového roadstra od BMW a karosárne Zagato.
Rozhodnutie pre ďalšiu spoluprácu medzi BMW a talianskou karosárňou Zagato padlo krátko po premiére BMW Zagato Coupé a urýchlili ho pozitívne reakcie verejnosti. Adrian Hooydonk, viceprezident BMW pre dizajn a Andrea Zagato sa dohodli, že postavia aj roadster a hotový musí byť ešte pred začiatkom podujatia v Pebble Beach. Vďaka odbornosti a skúsenostiam oboch značiek s výrobou ultimatívnych automobilových unikátov sa to aj podarilo a nový roadster vznikol tak za extrémne krátkych šesť týždňov.
Nový roadster od BMW a karosárne Zagato pridáva ku koncepcii auta s otvorenou strechou a špičkovou dynamikou aj dávku talianskeho dizajnu, čo dáva automobilu jedinečnú originalitu.
"Nový roadster nevznikol iba ako elegantný kabriolet, ale aj ako mužný a extrémne dynamický športový automobil, ktorý evokuje silné jazdné zážitky," povedal Norihiko Harada, šéfdizajnér karosárne Zagato o dizajnovej filozofii nového BMW Zagato Roadster. Dodávame, že v aute bez strechy nad hlavou si posádka môže plnou mierou vychutnávať jazdu.
Nízke obličky dvojitej mriežky chladiča s dizajnom s písmenami "z", dva páry kruhových predných svetlometov a celá predná časť BMW Zagato Roadster pôsobia rovnako expresívne ako predchádzajúce Coupé. Práve táto časť dodáva autu najsilnejšie štylistické prepojenie medzi oboma modelmi. Dlhá kapota motora a veľký rázvor "posúvajú" sedadlá vodiča a spolujazdca viac k zadným kolesám.
Podobne ako pri kupé ani u roadstra sa nevie, aký pohonný agregát bude pracovať pod jeho kapotou. Isté by malo byť, že poháňať bude zadné kolesá, čo je pre BMW typické.
Autor: J. GoldbergerFoto: BMW