Piatok, 12 január 2018
Po premiére konceptu X7 iPerformance na tohtoročnom jesennom autosalóne vo Frankfurte spúšťa teraz, približne po troch mesiacoch, mníchovská automobilka predsériovú výrobu modelu X7. Prvé predsériové modely BMW X7 už schádzajú z výrobnej linky v americkom závode v meste Spartanburg.
Závod BMW v americkom Spartanburg sa teraz pripravuje na sériovú výrobu modelového radu X7. Najluxusnejšie a najväčšie BMW segmentu SUV (SAV) sa predstaví koncom roka 2018. Ešte predtým ako dostane definitívnu sériovú podobu absolvuje sériu testov v obzvlášť extrémnych podmienkach, napríklad v púšti v Údolí smrti či na zasnežených a zľadovatených cestách Škandinávie.
Predsériové modely X7 sú už v továrni vybavené kamuflážou. Nápadné pásikové vzory sú navrhnuté tak, aby sa finálny vzhľad nového SAV podarilo čo najdlhšie udržať v tajnosti.
Koncept X7 bol navrhnutý pre šesť cestujúcich. Cestujúci v prostrednom rade sedadiel majú pred sebou rozmerné obrazovky infotaimentu. Posádka sa môže kochať výhľadom cez priestrannú panoramatickú strechu. Vzhľadom na malé podstavce sedadiel je v aute dostatok miesta pre nohy. Do úvahy prichádza aj model so štyrmi samostatným sedadlami.
Koncept pôvodne označený ako iPerformance znamená, že ide o plug-in hybridný model. Správa BMW však teraz pohon bližšie nešpecifikuje. Ale vzhľadom k tomu, že koncept zdieľa základ sedmičkového radu, mohlo by ísť o spojenie dvojlitrového preplňovaného štvorvalca (190 kW/258 k) a elektromotora (83 kW/113 k) s kombinovaným výkonom 240 kW/326 k. V sériovom X7 by však nemali chýbať benzínové či naftové šesťvalce z BMW radu 7, alebo osemvalec 50i, prípadne dvanásťvalec 60i.
Závod BMW v Spartanburgu zamestnáva v súčasnosti viac ako 9000 pracovníkov. Do roku 2021 vzrastie ich počet o tisíc. Denne teraz opustí brány závodu 1400 vozidiel modelových radov X3, X4, X5 a X6. Onedlho pribudne k nim piaty modelový rad X7.
Autor: J. GoldbergerFoto: BMW