BMW X5 xDrive40e: SUV ako Plug-in hybrid

Pondelok, 16 marec 2015

Dávnejšie avizované veľké BMW s hybridným pohonom plug-in sa stáva v týchto dňoch realitou. Automobilka ho predstavuje ako vôbec prvý sériový plug-in hybrid vychádzajúci z konvenčného automobilu značky. Zatiaľ síce len formou tlačovej správy, ale už na jeseň tohto roku bude uvedený na európsky trh.

BMW X5 xDrive40e
BMW X5 xDrive40e Plug-in hybrid, novinka BMW, príde na európsky trh na jeseň

Nový X5 xDrive 40e vychádza z projektu hybridného automobilu X5 eDrive Concept, ktorý nemecká automobilka predstavila pred rokom a pol na autosalóne vo Frankfurte. Už tam sa hovorilo o tom, že do sériovej verzie sa bude montovať hybridná technika s preplňovaným dvojlitrovým benzínovým agregátom a elektromotorom s výkonom 70 kW.

Už prvý pohľad na exteriér a jeho doplnkové prvky identifikujú BMW X5 xDrive40e ako klasické sports activity vehicle. Pritom sú neprehliadnuteľné výrazné hybridné doplnky ako je napríklad prípojka na nabíjanie vysokonapäťového akumulátora umiestneného v ľavej prednej časti. Vzadu zasa výfukový systém na BMW X5 xDrive40e má zdvojenú koncovku výfuku so zakončením v tvare lichobežníka. Okrem modelového označenia zdobí dvere batožinového priestoru, prahové lišty a stredovú konzolu logo "eDrive" známe z modelov BMW i.

Na pohon slúži benzínový motor s objemom 2,0 litra s turbom TwinScroll, priamym vstrekovaním High Precision Injection, variabilným časovaním ventilov Valvetronic a variabilným riadením vačkového hriadeľa Double-Vanos aj synchrónny elektromotor s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic. Štvorvalcový motor dosahuje najvyšší výkon 245 koní (180 kW) a najvyšší krútiaci moment 350 Nm. Elektromotor dodá ďalších 113 koní (83 kW) a najvyšší krútiaci moment 250 Nm. Súhrnný výkon benzínového motora a elektromotora je 313 koní (230 kW) a krútiaci moment 450 Nm.

Plug-in hybridu (dobíjanie zo zásuvky) bude energiu dodávať lítium-iontový akumulátor s 96 článkami a kapacitou 9,0 kWh. Umiestnený je pod podlahou batožinového priestoru, čo mierne zmenšuje objem batožinového priestoru na 500 – 1720 litrov. Na čisto elektrický pohon prejde BMW X5 xDrive40e 30 kilometrov rýchlosťou do 120 km/h.

BMW X5 xDrive40e dosiahne maximálnu rýchlosť 210 km/h, ktorá je elektronicky limitovaná a zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy. Kombinovaná spotreba paliva sa uvádza 3,3 až 3,4 litra na sto kilometrov. To zrejme v tom ideálnom jazdnom režime, môže byť však vyššia, napríklad v závislosti od použitého rozmeru pneumatík. Alebo jazdou na dlhé trasy, s čím možno ráta aj pomerne veľká až 85 litrová palivová nádrž.

Z bežnej domácej zásuvky sa vybitý vysokonapäťový akumulátor naplno nabije za približne 3 hodiny a 50 minút. Rýchle nabíjanie akumulátora v pohodlí domova môže zariadiť nabíjacia sústava BMW 360° Electric. Pomocou nej alebo Wallbox Pure sa akumulátor dá dobiť na plnú kapacitu za 2 hodiny a 45 minút.

BMW X5 xDrive40e sa bude vyrábať paralelne na spoločnej výrobnej linke s verziami X5 a X6 v americkom závode BMW v Spartanburg. Na európskom trhu sa novinka BMW má začať predávať počas tohtoročnej jesene.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.