Štvrtok, 16 apríl 2009
Výrobca prémiových automobilov s pohonom všetkých kolies uviedol novú základnú verziu BMW X3. Pod kapotou mu pracuje dvojlitrový turbodiesel s výkonom 143 koní. Nový nie je len motor, ale aj označenie modelu, ktorým bude bavorská automobilka označovať jednotlivé verzie. Po prvý raz sa označenie xDrive objavilo pri modeli X6.
BMW X3 xDrive18d poháňa dvojlitrový štvorvalcový naftový motor s výkonom 143 koní, ktorý dosahuje najvyšší krútiaci moment 350 Nm pri 1750 otáčkach. Novinka spotrebuje priemerne 6,2 litra nafty na sto kilometrov. Priemerné emisie CO2 sú len 165 g/km. BMW X3 xDrive18d je tak najefektívnejším automobilom s pohonom všetkých štyroch kolies vo svojom segmente.
Model s novým motorom je úspornejší a ekologickejší ako predošlá základná verzia BMW X3 xDrive20d/177 k. Predošlý základný model spotreboval priemerne 6,5 l/100 km a emisie CO2 boli 172 gramov na kilometer. Rovnako ako jeho "väčší brat" aj nové BMW X3 xDrive18d spĺňa emisnú normu EU5. Zrýchľuje z nuly na 100 km/h za 10,3 sekundy a jeho najvyššia rýchlosť je 195 km/h. Ako všetky varianty BMW X3 bude mať aj BMW X3 xDrive18d v štandardnej výbave inteligentný pohon všetkých kolies xDrive. Permanentný pohon všetkých kolies má elektronicky riadenú distribúciu krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou pre zabezpečenie maximálnej trakcie aj na nespevnených povrchoch.
Uvedením nového BMW X3 xDrive18d rozširuje sa počet ponúkaných motorov na sedem. Na výber sú tri benzínové v rozsahu výkonov od 150 koní do 272 koní a zo štyri naftové. Dva predošlé turbodieselové dvolitrové štvorvalce dopĺňajú radové šesťvalcové – trojlitrový xDrive 3,0d s výkonom 218 koní a najsilnejší xDrive35d, ktorý má výkon 286 koní.
BMW X3 bol prvým a dlhý čas jediným automobilom v segmente Sports Activity Vehicle. O jeho popularite svedčí aj predaj vyše 500 000 exemplárov. Jeho jazdné vlastnosti na ceste, trakciu na nespevnenom povrchu a vysokú mieru efektivity mu môže závidieť väčšina konkurentov.
Autor: J. GoldbergerFoto: BMW