Piatok, 22 máj 2020
Prednedávnom predstavila bavorská divízia BMW Motorrad nový model s jednoduchým pomenovaním R 18. Vracia sa ním k tradičným hodnotám značky, ku ktorým patril napríklad aj veľký cruiser BMW R 5. Už koncept predstavený približne pred rokom na výstave krásy Concorso d’Eleganza Villa d’Este naznačil návrat k podstate značky, no v modernom poňatí.
Nové BMW R18 prenáša ducha veľkých klasických motocyklov BMW Motorrad do dnešných dní. Preberá dizajn klasických motocyklov a dáva im moderné tvary. Motocyklová divízia BMW predstavuje týmto motocyklom snov svoju vlastnú verziu emotívneho a autentického motocykla.
Klasika s duchom R 5
Nové BMW R 18 pripomína klasické motocykle, ako spomínané BMW R 5, a zároveň nadčasovú krásu. Vracia sa tak k tradičným hodnotám značky, ku ktorým patril predtým i veľký cruiser, teraz už v modernejšom poňatí. Už Concept R18 ukázal ako možno pretvoriť motor v štýle veľkých boxerov zo 60 rokov tak, aby vyzeral ako súčasný a zároveň bol v štýle "custom" so všetkými tradičnými dizajnovými rysmi.
Mieri do segmentu cruiser
S novým modelom R 18 vstupuje teraz BMW do segmentu motocyklov cruiser. Postavili ho v duchu tradície historických motocyklov BMW. Technikou i dizajnovým štýlom odkazuje na slávne modely minulosti. Sústreďuje pozornosť na základnú podstatu motocykla puristickou technikou bez zbytočných príkras a s motorom boxer ako základom pre potešenie z jazdy.
Najvýkonnejší BMW boxer
BMW R 18 má úplne nový dvojvalcový motor typu boxer – Big Boxer. Historicky najvýkonnejší BMW boxer všetkých čias má zdvihový objem 1802 cm3 a maximálny výkon 67 kW (91 k) pri 4750 otáčkach. Medzi 2000 až 4000 otáčkami je vždy k dispozícii krútiaci moment s viac ako150 Nm. Túto živelnú ťažnú silu sprevádza kulisa hutným rezonujúcim zvukom.
Odkrytý dvojitý rám
Hlavným prvkom podvozku nového BMW R 18 je dvojitý oceľový rúrkový rám. Predné odpruženie je teleskopickou vidlicou, zadné s centrálnou jednotkou. Nový brzdový systém BMW R 18 má vpredu dvojité kotúčové brzdy, vzadu jednokotúčové so štvorpiestikovými pevnými strmeňmi. Štýlový vzhľad zaisťujú drôtené vypletané kolesá.
Ergonómia a ovládanie
Harmonická ergonómia zabezpečuje optimálne ovládanie motocykla. Štandardom sú tri jazdné režimy so systémami ASC a MSR pre radosť a bezpečnosť z jazdy. Asistent cúvania a asistent rozjazdu do kopce sú doplnkovou výbavou.
Klasický dizajn motocykla BMW R 18 sa kombinuje s úplne prepracovanou a modernou technikou a vytvára tak fascinujúci motocykel, ktorý ponúka kultivovaný a zároveň emotívny zážitok z jazdy.
Autor: J. GoldbergerFoto: BMW