BMW predstavilo modely X5 M a X6 M Competition

Piatok, 24 február 2023

Divízia BMW M mníchovskej automobilky sa pochválila modernizovanými verziami luxusných vysokovýkonných modelov SUV X5 Competition a X6 M Competition. Je to krátko po modernizácii základných modelov X5 a X6. Tentoraz sa však modernizácia viac zamerala na dizajn, techniku i vynovené technológie.

1-bmw-x5m-X6m
Výraznou zmenou na nových modeloch M Competition je upravený dizajn exteriéru, motor so 48V mild hybridným systémom a aj nové nižšie svetlomety s technológiou Matrix LED

Divízia BMW M sa pustila do zdokonaľovania svojich vysokovýkonných automobilov SUV X5 a X6 (podľa BMW Sports Activity Vehicle – SAV a Sports Activity Coupé- SAC) s rozsiahlymi úpravami výkonu, vzhľadu a digitalizácie.

Zdokonalili vlastnosti svojich luxusných SUV rozsiahlymi úpravami motora (výkon sa oproti základným X5 a X6 nezmenil), vzhľadu a digitalizácie.

Nové modely X5 M Competition a X6 M Competition sa môžu pochváliť prepracovaným motorom V8 s technológiou 48V a maximálnym výkonom 460 kW/625 k, vynoveným dizajnom exteriéru a najnovšou generáciou ovládacieho a obslužného systému iDrive so zakriveným displejom a operačným systémom BMW Operating System 8.

Dizajn nových modernizovaných vrcholných modelov radu M je teraz oproti základným modelom X5 a X6 výraznejší. Spoločné pre základné modely X5 a X6 a nové vrcholové X5 M a X6 M sú nové svetlomety nižšie o 35 milimetrov už v základnej výbave s technológiou Matrix LED, na želanie aj zatmavené.

Nová generácia pohonu modelov M Competition debutuje so 48V technológiou. Princíp je v tom, že elektromotor integrovaný do kompaktného telesa osemstupňovej automatickej prevodovky M Steptronic poskytuje dodatočný výkon 9 kW/12 k a zvyšuje krútiaci moment o 200 Nm. Funguje aj ako štartovací generátor umiestnený priamo na kľukovom hriadeli.

Pod kapotou oboch nových modelov je vynovený 4,4litrový motor V8 s technológiou M TwinPower, ktorá umožňuje ostrejšie reakcie a má lepšiu spotrebu. Nová 48V technológia spája svoju silu s novým motorom. Motor so zlepšeným preplňovaním dvomi turbodúchadlami dosahuje maximálny výkon pri 6000 otáčkach a krútiaci moment 750 Nm v rozmedzí od 1800 do 5800 otáčok.

Nové modely M Competition zrýchľujú z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. Charakter pohonného systému sa prejavuje aj pri zrýchľovaní. Štandardný výfukový systém M Sport s elektronicky ovládanými klapkami pridáva nový zážitok z výkonu. K zlepšeniu výkonu prispievajú aj nové katalyzátory.

Výkon motora sa prenáša do novej verzie osemstupňovej prevodovky M Steptronic so softvérom Drivelogic, ktorá v automatizovanom aj manuálnom režime ponúka výber z troch nastavení radenia.

Novo upravený je systém pohonu všetkých kolies M xDrive, ktorý spolupracuje s aktívnym M diferenciálom na zadnej náprave. Vodič môže prepnúť zo základného nastavenia 4WD do režimu 4WD Sport, čo umožňuje zažívať kontrolované drifty rozdelením výkonu s výrazným uprednostňovaním zadných kolies.

Karoséria a podvozok majú výnimočne tuhú konštrukciu, ktorá zaisťuje, že oba modely zvládajú dynamiku i obratnosť a nechýba ani precíznosť. Systémy pruženia a tlmenia ponúkajú výnimočnú športovú schopnosť až po maximálny komfort na dlhé vzdialenosti.

Brzdy M Compound spolupracujú s najnovšou generáciou integrovaného brzdového systému v konfigurácii špecifickej pre modely M, ktorá dáva vodičovi možnosť nastavenia dvoch úrovní prejavov brzdového pedála.

Oba modely M Competition sa štandardne dodávajú s 21-palcovými M kovanými diskami kolies z ľahkých zliatin vpredu a 22-palcovými vzadu. Kované M disky sú ako voliteľná výbava.

Za nový výraznejší vzhľad vďačia nové modely novému dizajnuz tak prednej i zadnej časti auta. Oba majú nové adaptívne matricové LED svetlomety a diaľkové svetlá BMW Selective Beam, ktoré zabraňujú oslňovaniu protiidúcich vozidiel.

Ľadvinky dostali čiernu farbu. Medzi vizuálne príťažlivé prvky patria aj horizontálne mriežky ľadvinky chladiča a zväčšené označenie modelu. Ľadvinky mriežky chladiča BMW a stredový spodný otvor na prívod vzduchu teraz tvoria jednu čiernu oblasť v tvare X.

Kryty vonkajších spätných zrkadiel a zadný spojler modelu BMW X6 M Competition sa na prianie zákazníka dodávajú aj v karbónovom vyhotovení. Na oboch modeloch sa výrazná stredová časť difúzora tiahne smerom nadol k spodnému okraju zadného nárazníka.

Vzadu upútajú dva páry dvojitých koncoviek výfuku známe aj z iných modelov M. Model BMW X5 M Competition odteraz vo svojich koncových i brzdových svetlách využíva prvky z optických vlákien v tvare X, ktoré zvyšujú príťažlivosť zadnej časti.

2-bmw-x5m-X6m
Nový výrazný difúzor v zadnom nárazníku, dva páry koncoviek výfuku i nová grafika koncových a brzdových svetiel, to sú niektoré zmeny na zadnej časti oboch nových modelov

Podstatnou dizajnovou inováciou interiéru nových modelov M Competition je zakrivený displej, ktorý dodáva kokpitu moderný a exkluzívny nádych. Tvorí ho 12,3-palcový informačný displej prístrojovej dosky a stredový ovládací displej s uhlopriečkou s veľkosťou 14,9 palca, pričom obe obrazovky využívajú jeden spoločný sklenený povrch.

Dotykový displej stredového ovládacieho displeja umožňuje digitálne ovládanie mnohých funkcií, čo viedlo k výraznému zníženiu počtu tlačidiel a ovládacích prvkov.

Množstvo obsahu zobrazovaného na displejoch možno individuálne upravovať. Tlačidlom M Mode na stredovej konzole si vodič môže vybrať medzi nastaveniami Road, Sport a Track.

Medzi nové prvky interiéru patrí M kožený volant s karbónovými radiacimi páčkami. V štandardnej výbavy sú M multifunkčné sedadlá, čalúnené jemnou kožou Merino a audiosystém Harman Kardon.

Exteriér aj interiér oboch vozidiel možno obohatiť o prvky zo širokého výberu doplnkov z ponuky BMW M, špecificky vytvorených pre každý z oboch nových modelov.

Komfort a bezpečnosť zvyšuje široký výber automatizovaných systémov zameraných na jazdu a parkovanie. Funkciu varovania pred opustením jazdného pruhu zlepšilo udržanie sa v jazdnom pruhu vrátane aktívnych zásahov do riadenia, aktívna navigácia a ďalšie.

Nový za príplatok je parkovací asistent, ktorý umožňuje ovládať automatizované parkovanie zo vzdialenosti až 200 metrov. Vodič parkovanie môže ovládať pomocou aplikácie na mobilnom telefóne iPhone.

Ovládať modely M môže vodič pomocou tlačidla Setup, s ktorým má priamy prístup k možnostiam nastavenia motora, podvozku, riadenia, brzdového systému a pohonu všetkých kolies M xDrive.

Technické údaje BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition

BMW X5 M BMW X6 M

Competition Competition

Motor V8 V8

Zdvih. objem (cm³) 4395 4395

Najvyšší výkon (kW/k) 460/625 460/625

Naj. krút. moment (Nm/min) 750/1800-5800 750/1800-5800

Prevodovka 8stup. aut. 8stup. aut

Zrých. 0-100 km/h (s) 3,9 3,9

Komb. spotreba (l/100 km) 12,9 12,7

Emise CO2 (g/km) 295 292

Prevádz. hmotnosť (kg) 2475 2445

Obj. batož. priestoru (l) 650 580

Rozmery d/š/v (mm) 4948x2015x1762 4948x2015x1695

Rázvor (mm) 2972 2972

Cena (euro) od 147 500 150 500

1-bmw-x5m-X6m 2-bmw-x5m-X6m 3-bmw-x5m-X6m 4-bmw-x5m-X6m 5-bmw-x5m-X6m 6-bmw-x5m-X6m
Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.