BMW M8 prichádza s kalibrom 600 a 625 koní

Streda, 19 jún 2019

Vrcholné vyhotovenie BMW radu 8 prichádza so štyrmi novými modelmi - vo dvoch výkonových variantoch a v karosárskych verziách kupé a kabriolet. Základný model M8 má 600 koní, M8 Competition 625 koní.

BMW M8
Nové BMW M8 kupé a kabriolet Bavori oficiálne predstavia o pár dní v Mníchove

Nové špičkové modely od BMW M sa vo svetovej premiére predstavia na podujatí spoločnosti BMW Group s názvom NextGen, ktoré sa bude 25. - 27. júna v Mníchove, do predaja nové BMW M8 vo všetkých štyroch variantoch má prísť v septembri.

Pohon nových BMW W8 obstaráva vidlicový osemvalec preplňovaný dvomi turbodúchadlami s výkonom 441 kW/600 k, resp. 460 kW/625 k v prípade modelu Competition. Výfukový systém s elektronicky ovládanými klapkami je tu pre čo najlepší zvuk.

V BMW M8 Coupé a BMW M8 Cabrio dosahuje motor maximálny krútiaci moment 750 Nm v rozsahu medzi 1800 až 5600 otáčkami. Maximálny výkon 441 kW/600 k motor dosahuje pri 6000 otáčkach, pričom môže točiť až 7200 otáčok. Pohonná jednotka modelov Competition dosahuje maximálny krútiaci moment pri 5800 otáčkach a má najvyšší výkon 460 kW/625 k pri 6000 otáčkach.

Prenos sily motora na kolesá obstaráva športová osemstupňová prevodovka M Steptronic. Pohon všetkých kolies riadi medzinápravový diferenciál , ktorý pri bežnom nastavení viac krútiaceho momentu posiela na zadné kolesá, v móde 2WD posiela motor celý výkon na kolesá zadnej nápravy a robí z BMW M8 dokonca pravú zadokolku. Výkon motora sa na vozovku prenáša pomocou inteligentného pohonu všetkých kolies M xDrive.

Automatická prevodovka M Steptronic pracuje so systémom Drivelogic. Tlačidlo Drivelogic na novo tvarovanom voliči automatickej prevodovky umožňuje vodičovi zvoliť si spomedzi troch rôznych režimov radenia. Zamerané sú na účinné, športové, alebo ultra dynamické jazdenie. K dispozícii sú aj M radiace páčky na volante.

Sila motora sa prenáša cez 8-stupňovú automatickú prevodovku M Steptronic so systémom Drivelogic. Tlačidlo Drivelogic na novo tvarovanom voliči automatickej prevodovky umožňuje vodičovi zvoliť si spomedzi troch rôznych režimov radenia zameraných na účinné, športové, alebo ultra dynamické jazdenie. K dispozícii sú aj M radiace páčky na volante.

Špecifické naladenie podvozka vznikalo s možnosťou splnenia nárokov na jazdenie na okruhoch. Medzi zaujímavé nové prvky podvozka patrí úplne novo vyvinutý integrovaný brzdový systém. Jeho špeciálna verzia s označením M ponúka vodičovi dve možnosti nastavenia pocitu na pedále.

Motor, prevodovka aj podvozok sa zameriavajú na dosiahnutie maximálneho výkonu. Vďaka tomu dokážu nové modely BMW M8 Coupé a nové BMW M8 Cabrio zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,3, prípadne za 3,4 sekundy. BMW M8 Competition Coupé zvládne tento šprint za 3,2 sekundy a nové BMW M8 Competition Cabrio za 3,3 sekundy.

Nové BMW M8 sa oproti východziemu modelu líši svojim vzhľadom napríklad vpredu veľkými nasávacími otvormi pre prístup vzduchu, nazývanými ľadvinky, kde maska chladiča má dvojité lamely. Vzadu je nový spojler, resp. difúzor, veľmi decentne riešený. Interiér kombinuje komfort s pretekárskym štýlom.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.