BMW i3 a i8: koncepty blízke realite

Pondelok, 08 august 2011

Na blížiacom sa septembrovom autosalóne vo Frankfurte predstaví mníchovská automobilka koncepty BMW i3 a i8, ktoré sú vývojovým pokračovaním pred dvoma rokmi na rovnakom mieste predstavených štúdií Megacity Vehicle a Vision Efficient Dynamics. S novými konceptmi sa zároveň predstavuje aj nová značka BMW i.

BMW i8 a i3
Koncepty BMW i3 a i8 by mali prerásť do sériových modelov, ktoré by do predaja mali prísť v rokoch 2013 a 2014. Menší i3 je určený do mesta, väčší i8 je športový model.

Nová značka BMWi vstupuje do povedomia automobilovej verejnosti dvoma novými vozidlami. Prvým je BMW i3 Concept. Prvé sériovo vyrábané plne elektrické vozidlo značky, doteraz známe ako Megacity Vehicle, sa ako prvý prémiový elektromobil zameriava na mestskú mobilitu. Ide o štvormiestny päťdverový hatchback s celkovou dĺžkou 3845 mm a batožinovým priestorom s objemom 200 litrov. So svojím čisto elektrickým pohonom je určený predovšetkým do mestskej premávky.

Pohonnou jednotkou je elektromotor s výkonom 125 kW (170 koní) a najvyšším krútiacim momentom 250 Nm. Uložený je vzadu a poháňa kolesá zadnej nápravy. Rýchlosť 60 km/h dosiahne pod 4 sekundy a stokilometrovú za menej ako 8 sekúnd. Najvyššia rýchlosť je 150 km/h. Na jedno nabitie dokáže koncept i3 prejsť približne 160 kilometrov. Na nabitie na 80 % z bežnej elektrickej zásuvky potrebuje len jednu hodinu.

BMW i8 Concept je stelesnenie víziu moderného športového automobilu. Jeho inovatívny pohon typu plug-in hybrid používa nad prednou nápravou uložený modifikovaný elektrický pohonný systém z BMW i3 Concept v kombinácii s vysokovýkonným trojvalcovým spaľovacím motorom s výkonom 220 koní a krútiacim momentom 300 Nm, ktorý je uložený vzadu.

BMW i8 a i3

Koncept i8 akceleruje z 0 na 100 km/h za menej než päť sekúnd pri kombinovanej spotrebe pod tri litre na 100 kilometrov. To je spotreba, akú nedosahuje žiadne vozidlo, poháňané porovnateľne výkonným klasickým spaľovacím motorom. Vďaka lítium-iónovej batérii, ktorá sa dá dobíjať z domácej elektrickej siete, dokáže BMW i8 Concept absolvovať na čisto elektrický pohon až 35 kilometrov. V kabíne s usporiadaním 2+2 je dostatok miesta pre štyri osoby.

BMW i3 a i8 Concept predznamenávajú sériový model BMW i3, ktorého výroba sa začne v roku 2013 a BMW i8 – ten na trh príde o rok neskôr.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.