Štvrtok, 14 február 2019
Vlajkový sedan bavorskej automobilky prichádza po modernizácii. Pod kapotou bude mať aj dvanásťvalcový motor, ktorý sa z ponuky aktuálneho modelu postupne vytratil. Je tu a vyznávači vysokých výkonov, neopakovateľného zvuku a vysokých rýchlostí to isto poteší.
Vlajkový sedan sa po facelifte vracia aj dvanásťvalcovým vidlicovým motorom. Naďalej sa bude vyrábať v dvoch veľkostných vyhotoveniach. V štandardnej veľkosti má dĺžku 5120 mm a predĺžená verzia bude dlhá 5260 mm. Šírka 1902 mm a výška 1467 bude pri oboch rovnaká.
Nový dizajn exteriéru vyniká elegantnou precíznosťou, obrie ľadvinky sú znovu väčšie. Vpredu je nový sedan o 50 mm vyšší, svetlomety sú nižšie a štandardne s adaptívnymi LED diódami dosvietia do vzdialenosti až 560 metrov.
Nový interiér vdýchol novej "sedmičke" atmosféru pohodlia a komfortu. Aj vďaka exkluzívnemu čalúneniu kožou Nappa a výraznejšiemu stehovaniu. Komfort vytvára multifunkčný kožený volant, bezdrôtové nabíjanie mobilu, zábavný systém pre cestujúcich vzadu s veľkými full- HD displejmi a prehrávaním Blue-raj diskov.
Dvanásťvalcový vidlicový motor s objemom 6,6 litra dáva ohromujúcich 430 kW/585k. Bude ho mať pod kapotou model M760Li xDrive. V ponuke bude aj menší šesťvalcový motor s objemom 4,4 litra a výkonom 390 kW/530k – ten bude poháňať verziu 750i xDrive. Verzia plug-in hybrid s nabíjaním zo zásuvky bude mať výkon systému 290 kW/394k a s ním má na čisto elektrický pohon prejsť 50 až 58 kilometrov.
Ponuku pohonných jednotiek doplnia radové šesťvalcové trojlitre. Turbodiesel s výkonom 294 kW/400k je pre verziu 750d xDrive. Slabší má 235 kW/320k a poháňa verziu 740d, najslabší má 195 kW/265k a je pre verziu 730d.
BMW radu 7 sa štandardne dodáva s adaptívnym vzduchovým odpružením s automatickým vyrovnávaním svetlej výšky na oboch nápravách. Priplatiť si bude možné (okrem plug-in hybridov) integrálne aktívne riadenie s natáčaním zadných kolies a systém Executive Drive Pro s adaptívnymi stabilizátormi na oboch nápravách.
Výnimočne široká je ponuka asistenčných systémov. Napríklad Systém Driving Assistant Professional so systémom aktívneho riadenia a udržiavania v jazdnom pruhu. Štandardom je parkovací asistent teraz aj s asistentom pre cúvanie, ktorý si dokáže zapamätať posledných prejdených 50 metrov a samostatne do tejto vzdialenosti zacúvať.
Z multimédií nájdeme v novej sedmičke digitálny 12,3 palcový prístrojový štít a 10,25 palcovú stredovú obrazovku infotaimentu. Nový ovládací systém BMW Operating System 7.0 umožňuje mimoriadne rýchly prístup k nastaveniam a funkciám.
Autor: J. Goldberger