Pondelok, 19 december 2016
BMW 530e iPerformance ako športový sedan poskytne okrem zážitkov z dynamickej jazdy aj čisto elektrický režim s nulovými misiami. Od marca 2017 pribudne tento sedan vyššej strednej triedy aj ako variant s pohonom plug-in hybrid.
Kombinovaná spotreba nového modelu BMW 530e iPerformance len 1,9 l/ 100 km (zatiaľ predbežná) zodpovedá emisiám CO2 na úrovni iba 44 g/km. Je najinovatívnejším modelom svojej triedy a vo všetkých režimoch jazdy, vrátane čisto elektrického eDrive, ponúka pre vodiča komplexné asistenčné systémy BMW radu 5. Navyše doplnené prvkami na zvýšenie komfortu jazdy aj na dlhé trasy, vrátane veľkorysého objemu batožinového priestoru.
Pohon nového modelu siedmej generácie päťkového radu spája priekopnícku technológiu BMW eDrive s benzínovým motorom BMW TwinPower Turbo. Cieľom bolo vytvoriť výnimočne hospodárny a zároveň výkonný plug-in hybridný systém, ktorý dokonalo korešponduje s dynamickým, kultivovaným a efektívnym charakterom úplne nového BMW radu 5. BMW 530e iPerformance je šiestym členom rastúceho portfólia modelov iPerformance.
Elektromotor technológie BMW eDrive disponuje výkonom 95 koní (70 kW) a krútiacim momentom 250 Nm. Benzínový štvorvalec generuje z objemu 2,0 litra výkon 184 koní (135 kW) a krútiaci moment 320 Nm. Kombinácia oboch týchto agregátov prináša emisie CO2 na úrovni iba 44 g/km. Systémový výkon kombinovaného pohonu BMW 530e iPerformance je 252 koní (185 kW), systémový krútiaci moment 420 Nm.
Tieto parametre stačia na šprint z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy a dosiahnutie maximálnej rýchlosti 235 km/h. Pri využití oboch pohonov má model 530e iPerformance reálny dojazd do 650 kilometrov a v čisto elektrickom režime prejde približne 50 km maximálnou rýchlosťou do 140 km/h. Elektrický aj benzínový motor posielajú svoju silu na kolesá zadnej nápravy cez štandardnú osemstupňovú automatickú prevodovku Steptronic.
Vysokonapäťová lítium-iónová batéria s kapacitou 9,2 kWh je umiestnená úsporne pod zadným sedadlom. Vďaka tomu má batožinový priestor objem 410 litrov a plochú podlahu. Batéria je vybavená efektívnym chladením kvapalinou. Pri nabíjaní z bežnej domácej zásuvky sa dobije na maximálnu kapacitu za menej než 5 hodín, pri nabíjaní cez zariadenie BMW i Wallbox s výkonom 3,7 kW postačí čas kratší než 3 hodiny.
Autor: J. GoldbergerFoto: BMW