Streda, 14 február 2024
Aktuálna druhá generácia veľkého SUV ingolstadtskej automobilky po druhý raz mení svoju fazónu a zabojuje o ďalšiu dlhovekosť priaznivcov ťažkého kalibru so štyrmi kruhmi v znaku.
Už prvá generácia prémiového Audi Q7 si udržala priazeň od svojho predstavenia v roku 2005 až do príchodu modelu druhej generácie Q7 v roku 2015. Prvá generácia si získala priazeň verejnosti svojou mohutnosťou, vyššou svetlou výškou a karosériou, ktorá bola svojím vzhľadom blízka typu kombi.
Druhá generácia predstavená v roku 2015 veľa na svojom vzhľade nezmenila, doznala však technické zmeny a nové pohonné jednotky, ktoré popularitu vo verejnosti ešte podporili. Rovnako aj dlhovekosť modelu a Q7 zostal naďalej pre mnohých vyvoleným modelom.
Obľubu si Audi Q7 držal aj vďaka zaujímavým a silným pohonným jednotkám. Takým bol dieselový dvanásťvalec TDI prvej generácie s výkonom 368 kW, čo bolo 500 koní a rovných 1000 newtonmetrov krútiaceho momentu.
V druhej generácii síce o tento excelentný motor prišiel, ale aj osemvalec 4,0 TDI, ktorý ho nahradil, mal výkon 320 kW/435k, krútiaci moment 900 Nm a spotrebu pod deväť litrov!
Kvôli emisiám aj o tento motor veľké SUV Q7 prišlo, ale dôstojnou náhradou bol nový osemvalec, ale benzínový 4,0 TFSI. Ani jemu nechýbal výkon, ale ani dostatočný krútiaci moment.
Silný motor do veľkého SUV vždy pasoval. Dôstojnou náhradou pre nový Q7 je vznetový šesťvalec 3,0 TDI s výkonom 170 kW/231 k, s ktorým nový Q7 po tejto druhej modernizácii štartuje. K nemu Audi pridáva aj svoj najsilnejší variant SQ7 ako vrchol ponuky pre tento modelový rad. Je ním benzínový osemvalec 4,0 TFSI so silou 373 kW, resp. 507 koní.
Druhá modernizácia na vzhľade nového Audi Q7 príliš veľa nezmenila. Sú tu ale napríklad hlavné svetlomety, ktorých časť je spojená s denným svietením a novým digitálnym svetelným podpisom. Majiteľ auta si svetelný podpis svojho auta bude môcť nastaviť pomocou palubného multimediálneho systému ako jeden zo štyroch vzorov. A ešte - vzadu sú nové OLED svetlá.
Z karosérie zmizli niektoré dekoratívne prvky. V interiéri sa objavili nové ozdobné dekory a virtuálne palubné prístroje zobrazujú napríklad ďalších účastníkov premávky, ako kamióny, motocykle a automobily.
Z ponúkaných doplnkov modernizácie spomenieme ešte vzduchové odpruženie (pre Audi SQ7 Sport) a elektronicky ovládaný podvozok, ktorý sa dá zvýšiť o 60 milimetrov alebo znížiť o 30 milimetrov, takže celkové rozpätie je 90 milimetrov. Nechýba ani riadená zadná náprava, alebo automatické parkovanie pomocou mobilného telefónu.
Autor: J. GoldbergerFoto: Audi