Sobota, 02 júl 2016
Po modeloch SUV a crosoveroch sa Renault zameral aj na úžitkový automobil vhodný na neasfaltový povrch a predstavuje svoj prvý terénny pick-up. Vychádza zo spolupráce s aliančným partnerom Nissan, konkrétne z modelu Nissan Navara. Určený je predovšetkým pre štáty južnej Ameriky, ale neskôr sa dostane aj Európy.
Po sesterskom pick-upe Duster, ktorý sa v južnej Amerike predáva pod názvom Duster Oroch, prichádza teraz francúzsky výrobca po skôr predstavenom koncepte Alaskan s jeho sériovou podobou, ktorá sa má stať globálnym modelom a má prispieť k produktovej ofenzíve značky. Pod globálnym modelom myslí Renault predaj Alaskanu okrem spomínanej južnej Ameriky aj v Afrike a Európe.
V tlačovej správe Renault predstavuje model Alaskan ako jednotonový pick-upu, čím sa zrejme myslí jeho užitočné zaťaženie. Tak či onak, Alaskan bude sviežim spestrením ponuky Renaultu vo svojom portfóliu.
Alaskan má byť zatiaľ len s päťmiestnou kabínou, s dvojicami párov dverí a krátkou korbou. Či bude nový model Renaultu aj s kratšou štvormiestnou alebo aj dvojmiestnou kabínou, automobilka zatiaľ o tom nerozhodla. Uvažuje sa, že celková dĺžka nového modelu by mohla prekonávať hranicu piatich metrov. Vie sa, že svetlá výška vozidla má byť 230 mm.
O Alaskane hovorí Renault ako o výkonnom a geniálne navrhnutom automobile s najlepšou spotrebou paliva v triede, ktorú dosahuje vďaka silnému motoru Renault 2,3 dCi. Má slúžiť tak pre profesionálne využívanie, ako aj na každodenné jazdenie, keďže využíva know-how a skúsenosti segmentu úžitkových vozidiel Renaut.
Renault Alaskan je zameraný predovšetkým na trh v južnej Amerike, kde sa aj začne predávať. Najprv v Kolumbii, v priebehu nasledujúcich dvoch rokov bude model uvedený aj v ostatných častiach sveta.
Autor: J. GoldbergerFoto: Renault