Alaskan: Prvý terénny pick-up Renaultu

Sobota, 02 júl 2016

Po modeloch SUV a crosoveroch sa Renault zameral aj na úžitkový automobil vhodný na neasfaltový povrch a predstavuje svoj prvý terénny pick-up. Vychádza zo spolupráce s aliančným partnerom Nissan, konkrétne z modelu Nissan Navara. Určený je predovšetkým pre štáty južnej Ameriky, ale neskôr sa dostane aj Európy.

1 Renault Alaskan
Renault rozširuje svoje portfólio terénnych modelov o robustný vyše päťmetrový pick-up

Po sesterskom pick-upe Duster, ktorý sa v južnej Amerike predáva pod názvom Duster Oroch, prichádza teraz francúzsky výrobca po skôr predstavenom koncepte Alaskan s jeho sériovou podobou, ktorá sa má stať globálnym modelom a má prispieť k produktovej ofenzíve značky. Pod globálnym modelom myslí Renault predaj Alaskanu okrem spomínanej južnej Ameriky aj v Afrike a Európe.

V tlačovej správe Renault predstavuje model Alaskan ako jednotonový pick-upu, čím sa zrejme myslí jeho užitočné zaťaženie. Tak či onak, Alaskan bude sviežim spestrením ponuky Renaultu vo svojom portfóliu.

Alaskan má byť zatiaľ len s päťmiestnou kabínou, s dvojicami párov dverí a krátkou korbou. Či bude nový model Renaultu aj s kratšou štvormiestnou alebo aj dvojmiestnou kabínou, automobilka zatiaľ o tom nerozhodla. Uvažuje sa, že celková dĺžka nového modelu by mohla prekonávať hranicu piatich metrov. Vie sa, že svetlá výška vozidla má byť 230 mm.

O Alaskane hovorí Renault ako o výkonnom a geniálne navrhnutom automobile s najlepšou spotrebou paliva v triede, ktorú dosahuje vďaka silnému motoru Renault 2,3 dCi. Má slúžiť tak pre profesionálne využívanie, ako aj na každodenné jazdenie, keďže využíva know-how a skúsenosti segmentu úžitkových vozidiel Renaut.

Renault Alaskan je zameraný predovšetkým na trh v južnej Amerike, kde sa aj začne predávať. Najprv v Kolumbii, v priebehu nasledujúcich dvoch rokov bude model uvedený aj v ostatných častiach sveta.

1 Renault Alaskan 2 Renault Alaskan 3 Renault Alaskan 4 Renault Alaskan 5 Renault Alaskan 6 Renault Alaskan
Autor: J. Goldberger
Foto: Renault
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.