Utorok, 20 máj 2014
Už pri letmom pohľade na snímku konceptu Mercedesu Concept Coupé SUV vás napadne, že podobnosť s BMW X6 je v tomto prípade čisto náhodná. To je však veľký omyl, pretože náhoda to ani z ďaleka nie je. Mercedes sa totiž nemohol nečinne pozerať na to, s akým úspechom sa u kupujúcich stále stretáva mníchovské kupé SUV a tak aj Štuttgart zareagoval a chystá zbraň rovnakého kalibru. Prednedávnom ju predstavoval na čínskom autosalóne v Pekingu ako koncept pod menom Concept Coupé SUV.
Mercedes svoj koncept Coupé SUV akoby v Pekingu na točiacom sa podstavci svojou korpulentnosťou bavorský vzor ešte prekonával. Tak ako BMW X6, podobne aj Mercedes Concept Coupé SUV si svojich zákazníkov na trhu s určitosťou nájde. Veď na svete je mnoho tých, čo na takéto monštrum majú a nemusia ho kupovať na tretinky či štvrtinky a držať banky nad vodou. Aj keď sme si všetci rovní, je stále dosť tých, ktorí sú rovnejší. A to aj na malom Slovensku, kde údajne práve v ich garážach parkujú napríklad tri Bugatti Veyron.
Concept Coupé SUV má svalnaté blatníky s veľkými výrezmi pre mohutné 22palcové kolesá. Mohutnosť zvýrazňuje vysoká línia okien a svetlá výška vozidla. Vysoká má byť aj dynamika jazdy tohto budúceho monštra. Rovnako aj jazdný komfort vďaka vzduchovému pruženiu, ale aj navrhnutému prepojeniu hnacieho mechanizmu, podvozku a interiéru.
Bezrámové bočné okná dopĺňajú charakter vozidla, podobne aj úplne zapustené kľučky dverí, ktoré podčiarkujú charakter kupé. Kupé predstavuje moderný luxus a svojim lakovaním je spomienkou na štúdie strieborných šípov mercedesu z tridsiatych a päťdesiatych rokov minulého storočia.
Štvordverové kupé s pohonom všetkých kolies je dlhé takmer päť metrov a na šírku meria viac ako dva metre – to pri výške približne 1,75 metra. Rázvor náprav je 2916 mm a rozchod kolies vpredu/vzadu 1683/1768 mm. Predná náprava využíva dvojité lichobežníkové závesy, vzadu bude multilink. Nebude chýbať systém aktívneho potlačovania bočného náklonu ani systém núdzového brzdenia.
Pohon bude obstarávať trojlitrý šesťvalec twin-turbo s výkonom 333 koní (hovorí sa však aj o dvojlitri s rovnakým výkonom), ktorý dosiahne pri 5500 otáčkach. Najvyšší krútiaci moment 480 Nm zasa pri 1400 až 4000 otáčkach za minútu. Prenášať na kolesá sa bude prostredníctvom 9stupňovej automatickej prevodovky s funkciou uzamykania meniča s piatimi voliteľnými režimami. Súčasťou pomocných systémov je aj systém Stop/Start.
Autor: J. GoldbergerFoto: Mercedes-Benz