Veľká cena Brna: Stoner pokoril konkurenciu

Pondelok, 20 august 2007

Brno a jeho motocyklový okruh prežívalo v ostatný víkend veľký sviatok vo svojej histórii, keď na jedenásty (?) diel seriálu majstrovstiev sveta sa na najrýchlejších mužov na dvoch kolesách prišlo pozrieť až okolo 260 tisíc priaznivcov motocyklového športu. Veľká cena Brna bola pre blízkosť moravskej metropoly aj pre slovenských fanúšikov príležitosťou zhliadnuť na vlastné oči odvážnych mužov na rýchlych kolesách.

Veľká cena Brna Veľká cena Brna

Už samotný tréning poskytol veľmi dramatické momenty, okorenené, žiaľ, aj množstvom pádov, našťastie bez vážnejších zranení. Takými boli okrem iných aj pády českých jazdcov Lukáša Peška i Karla Abrahama, ktorí sa pred vlastným publikom chceli ukázať v tom najlepšom svetle.

O šťastí však nemôže hovoriť Japonec Sekiguči, ktorý vo warm-upe pred nedeľňajšími pretekmi po Simonceliho páde narazil v plnej rýchlosti do Talianovho motocykla. Nasledoval hrôzostrašný kotrmelec, po ktorom zraneného japonského pretekára previezli vrtuľníkom do nemocnice. Dobrou správou však je, že dnes je jeho zdravotný stav už stabilizovaný.

Veľká cena Brna Veľká cena Brna

Dramatické preteky videli diváci hneď v úvodných pretekoch v najslabšej triede do 125 cm3, kde bolo viac horúcich favoritov. Medzi najväčších patrili Španieli Faubel a Gadea, Talian Pasini, ambiciózny Maďar Talmácsi, ale ašpirantom na popredné umiestnenie bol aj český jazdec Pešek. Favoriti si dobre viedli aj v samotných pretekoch, ale tri kolá pred koncom mal pád Gadeo. Dve kolá pred cieľom viedol Faubel pred Peškom, Pasinim a Talmácsim, ale ešte v tomto kole klesol Pešek na štvrtú priečku. V dramatickom závere sa však odvážnym manévrom v záverečnom kole dostal na tretie pódiové miesto pred Talmácsiho. Bronzová priečku je skvelým úspechom nielen samotného jazdca, ale celého českého motocyklového športu. Pešek tak naviazal na dávne úspechy československých pretekárov v Brne, keď naposledy na stupne víťazov vystúpil Bohumil Staša – v roku 1971.

Triedu do 250 cm3 suverénnym spôsobom vyhral Španiel Larenzo. Po vyhratej kvalifikácii tak nenechal nikoho na pochybách o svojich ambíciách. Už po štarte ušiel svojim súperom spolu s Talianom Doviziosom, ktorý sa ho však dokázal držať len približne do polovice pretekov a potom už nikým neohrozovaný Lorenzo prešiel cieľom s veľkým náskokom. S odstupom jazdiaci de Angelis a Mika Kallio zvádzali tvrdé súboje o tretie miesto. Štyri kolá pred cieľom však de Angelis havaroval, na motocykel síce nasadol, ale bolo z toho len 11. miesto. Už siedmym tohtoročným víťazstvom si Lorenzo upevnil svoje vedúce postavenie v seriáli majstrovstiev sveta.

Veľká cena Brna Veľká cena Brna

Český jazdec Karel Abrahám absolvoval v samotnom úvode pretekov tejto triedy pár šťuchancov v dvestokilometrovej rýchlosti so Španielom Espargarom, za čo ho po pretekoch, rovnako ako Španiela, "odmenil" promotér šampionátu pokutou 3000 dolárov. Síce má za ne dva body za 14. miesto, viac z tohto súboja však vyťažil Španiel, keď má za zaplatenú pokutu šieste miesto v cieli a oveľa viac bodov.

V kráľovskej triede znovu kraľoval, ako už viackrát v tohto roku, Austrálčan Casey Stoner, ktorý neohrozene vedie aj v priebežnom poradí majstrovstiev sveta. V Brne mu spočiatku na čele asistoval Američan Hopkins, neskôr však jeho mäkšie pneumatiky viac kĺzali a vedúci muž seriálu sa mu začal vzďaľovať, aby cieľom prešiel s pomerne veľkým náskokom. Už pomaly ani neprekvapuje, že kráľ triedy MotoGP ostatných sezón, fenomenálny jazdec Valentino Rossi nestačí nielen Stonerovi, ale ani mnohým ďalším. Nejazdí o nič slabšie ako v časoch najväčšej slávy, ale jeho motocykel Yamaha jednoducho na konkurenciu nestačí. Výkonom motora, jeho rýchlosťou, ale veľmi často aj pneumatikami, ktoré Yamaha obúva. Tak tomu bolo aj tentoraz a napriek tomu, že trať v Brne Rossimu sedí, musel sa nakoniec uspokojiť so siedmym miestom. Rýchlejšie sú najmä Ducati Stonera i Capirossiho, ale aj Suzuki, na ktorej jazdia Hopkins či Vermeulen či Hondy Haydena i Pedrosu. Rossi si napriek siedmemu miestu udržal druhú priečku v priebežnom poradí, v Yamahe však budú musieť veľmi zapracovať, aby značka i jazdec "vstali z mŕtvych" a stali sa dôstojnými konkurentmi ostatným v aspoň v závere šampionátu.

Výsledky Veľkej ceny Brna

Do 125 cm3

1. Faubel (Šp./Aprilia) 40:57,41 min
2. Pasini (Tal./Aprilia) + 0,07
3. Pešek (ČR/Derbi) + 0,22
4. Talmácsi (Maď./Aprilia) + 0,27
5. Kojama (Jap./KTM) + 7,61
6. Espargaro (Šp./Aprilia) + 12,07

Priebežné poradie

1. Faubel 179 bodov
2. Talmácsi 169
3. Pešek 129
4. Kojama 129
5. Corsi 119
6. Gadea 105

Do 250 cm3

1. Lorenzo (Šp./Aprilia) 41:04,95 min
2. Dovizioso (Tal./Honda) + 7,71
3. Kallio (Fín./KTM) + 11,11
4. Barbera (Šp./Aprilia) + 13,42
5. Bautista (Šp./Aprilia) + 13,95
6. Aojama (Jap./KTM) + 13,99
...
14. Abraham (ČR/Aprilia) + 1:14,57

Priebežné poradie

1. Lorenzo 216 bodov
2. Dovizioso 186
3. De Angelis (San Mar./Aprilia) 176
4. Bautista 127
5. Barbera 103
...
19. Abraham 16

MotoGP

1. Stoner (Austr./Ducati) 43:45,81 min
2. Hopkins (USA/Suzuki) + 7,90
3. Hayden (USA/Honda) + 13,10
4. Pedrosa (Šp./Honda) + 15,80
5. Vermeulen (Austr./Suzuki) + 17,30
6. Capirossi (Tal./Ducati) + 19,36
7. Rossi (Tal./Yamaha) + 22,48

Priebežné poradie

1. Stoner 246 bodov
2. Rossi 186
3. Pedrosa 168
4. Vermeulen 124
5. Hopkins 124
6. Melandri (Tal./Honda) 113
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.