VC Talianska: víťazom Stoner

Utorok, 02 jún 2009

Motocyklová Veľká cena Talianska na okruhu Mugello v triede Moto GP má po tomto víkende nové zápisy do svojej histórie. Doteraz sedemkrát za sebou tu zvíťazil Valentino Rossi, ôsmy raz mu to nevyšlo. Tým druhým zápisom je fakt, že na najvyšší stupienok na tomto okruhu ešte ani raz nevystúpil Casey Stoner a nezvíťazila ani značka Ducati. Teraz sa to podarilo. Stoner na Ducati zvíťazil pred Lorenzom a Rossim a ujal sa vedenia aj v priebežnom hodnotení majstrovstiev sveta.

Casey Stoner
Sústredený výkon, dobre nastavený motocykel a správna voľba pneumatík priniesli Stonerovi vytúžené víťazstvo vo Veľkej cene Talianska na okruhu v Megelle

Austrálčan zvíťazil v nie jednoduchých pretekoch, v ktorých jazdci odštartovali po výdatnom daždi na "mokrých" motocykloch a na "suché" presedlávali postupne ako vysýchala trať. V prvej časti pretekov, keď trať bola ešte mokrá, si Valentino Rossi viedol veľmi dobre. Jeho tím mu skvele nastavil motocykel a zvolil aj najlepšie pneumatiky, a aj keď štartoval až z druhého radu, postupne sa prepracovával dopredu a istý čas aj viedol. Po výmene motocykla s pneumatikami s tvrdou zmesou to už nebolo ono. Lepšie urobili tí, čo zvolili na vysýchajúcu trať stredne tvrdú zmes medium, čo bol aj prípad Stonera.

Výmeny motocyklov výrazne zasiahli do poradia. Rossi sa prepadol viac dozadu, podobne aj Melandri, ktorý tak ako Rossi menil motocykel medzi poslednými. Veľmi rýchlo v tejto fáze pretekov jazdil Stoner, dostal sa do čela a do cieľa prišiel neohrozene s miernym náskokom. Na druhú priečku sa krok za krokom prebíjal Lorenzo v pätách s Rossim a takto prešli aj cieľom. Najviac práce pri predbiehaní mali s Doviziosom a Capirossim. Tí boli v cieli hneď za nimi na štvrtom a piatom mieste. Veľký boj zvádzali o šiestu a siedmu priečku Edwards a Toseland. Skôr v cieli bol Američan.

Casey Stoner
Po pretekoch vyžarovala z Austrálčana Stonera spokojnosť z historického víťazstva

V cieli bol Rossi značne sklamaný. Nepodarilo sa mu pokračovať vo víťaznej sérii, spokojnosť však vyjadril aspoň s tým, že stál na stupni víťazov a až tak veľa bodov na Stonera ani Lorenza nestratil. Tretím miestom sa aspoň čiastočne odvďačil za priazeň početným talianskym fanúšikom, ktorí ho chceli vidieť na najvyššom stupienku. Nebyť zásahu počasia do priebehu pretekov, možno by bol prianie domácich divákov splnil.

Horšie ako Rossi, ktorý si vybojoval aspoň tretie miesto na pódiu, dopadol Marco Melandri na oprášenom Kawasaki. V prvej časti pretekov, za mokra, sa priam senzačne prebíjal dopredu aj cez také esá ako Pedrosa, Stoner i Lorenzo. Potom chvíľu jazdil za Rossim, ale ani ten mu neodolal. Po výmene motocykla však postupne vinou nevhodného obutia strácal a v cieli bol až na 11. mieste. Zo svojho tieňa nevystúpil ani exmajster sveta Američan Hayden, tímový spolujazdec Stonera, keď skončil až dvanásty. Nepeknú haváriu mal jedenásť kôl pred koncom nie celkom doliečený Pedrosa.

Seriál majstrovstiev sveta cestných motocyklov pokračuje 14. júna v Španielsku Veľkou cenou Katalánska.

Výsledky Veľkej ceny Talianska

1. C. Stoner Austr./Ducati 45:41,894 min
2. J. Lorenzo Špan./Yamaha + 1,001 s
3. V. Rossi Tal./Yamaha + 2,076
4. A. Dovizioso Tal./Honda + 2,129
5. L. Capirossi Tal./Suzuki + 3,274
6. C. Edwards USA/Yamaha + 24,451
7. J. Toseland Veľ. Brit./Yamaha + 25,621
8. R. de Puniet Franc./Honda + 26,046
9. N. Canepa Tal./Ducati + 31,815
10. C. Vermeulen Austr./Suzuki + 34,814
11. M. Melandri Tal./Kawasaki + 35,090
12. N. Hayden USA/Ducati + 39,122
13. M. Kallio Fín./Ducati + 52,462
14. T. Elias Špan./Honda + 52,478
15. A. de Angelis RSM/Honda - 1 kolo

Neklasifikovaní

D. Pedrosa Špan./Honda - 11 kôl
Y. Takahashi Jap./Honda - 13 kôl

Priebežné poradie

1. C. Stoner 90
2. J. Lorenzo 86
3. V. Rossi 81
4. D. Pedrosa 57
5. A. Dovizioso 56
6. M. Melandri 48
7. C. Edwards 45
8. L. Capirossi 38
9. Ch. Vermeulen 37
10. R. De Puniet 34
11. J. Toseland 26
12. T. Elias 23
13. A. De Angelis 21
14. M. Kallio 19
15. N. Hayden 13
16. N. Canepa 10
17. S. Gibernau 8
18. Y. Takahashi 8

Do 250 cm³

1. M. Pasini Tal./Aprilia 45:38,391 min
2. M. Simoncelli Tal./Gilera +0,117 s
3. A. Bautista Špan./Aprilia +1,293
4. T. Lüthi Švajč./Aprilia +24,557
5. H. Barbera Špan./Aprilia +27,014
6. H. Aojama Jap./Honda +30,037

Poradie MS (po 5 pretekoch)

1. A. Bautista 83 bodov
2. H. Aojama 76
3. M. Simoncelli 61
4. H. Barbera 59
5. M. Pasini 51
6. T. Lüthi 42

Do 125 cm³

1. B. Smith V. Brit./Aprilia 40:09,523 min
2. N. Terol Špan./Aprilia +0,216 s
3. J. Simon Špan./Aprilia +7,114
4. P. Espargaro Špan./Derbi +11,829
5. M. Marquez Špan./KTM +12,315
6. J. Zarco Franc./Aprilia +14,605

Poradie MS (po 5 pretekoch)

1. B. Smith 74,5 bodu
2. J. Simon 71
3. A.Iannone 46,5
4. P. Espargaro 44,5
5. S. Gadea 38
6. N. Terol 37,5

Autor: J. Goldberger
Foto: motogp
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.