Laguna Seca - Lorenzo na ceste za titulom

Pondelok, 26 júl 2010

Komentátor pretekov na najkratšom okruhu série Moto GP začal prenos ironickým oznámením, že tu sa diváci tímovej réžie nedočkajú, lebo tu nie je Ferrari a nejazdí sa F1. O to spokojnejší boli diváci nielen v Kalifornii, ale na celom svete.

Laguna Seca
V. Rossi vymenil na chvíľu barličku za riadidlá motorky a skončil v Laguna Seca tretí

Od štartu až do cieľa sa na trati Veľkej ceny USA zvádzali napínavé súboje. Štarty Pedrosu sa pomaly stávajú legendou a určite to nie je iba zásluhou vynikajúcej trakčnej kontroly Hondy. No a jeho jazda akoby sa vymykala fyzikálnym zákonom. Počas niekoľkých kôl si vybojoval pohodlný náskok, až kým ho v 11. kole fyzika predsa len neposlala k zemi. Ostal nezranený, ale z toho, že nebodoval, radosť určite nemal.

Na prvé miesto sa tak dostal Lorenzo, ktorého Stoner nedokázal ohroziť. Na treťom mieste jazdil Dovizioso, ktorý mal pred Rossim už vyše dvojsekundový náskok. Rossi bojoval so Spiesom a Haydenom o štvrté miesto. Postupne sa dotiahol na Doviziosa a dostal sa pred neho spolu so Spiesom, ktorý však klesol späť, keď prepálil jednu zo zákrut. Za ním jazdil Nicky Hayden.

Náročná trať s divácky príťažlivou "vývrtkou" – vraj najťažšou zákrutou série Moto GP – si vyžiadala viaceré pády, ktoré sa však všetky obišli bez zranení. Snáď najkurióznejší absolvoval Aleix Espargaro (Pramac Ducati), keď pri brzdení preletel cez riadidlá a predbehol nie síce súpera, ale aspoň svoju motorku.

V závere pretekov sa Dovizioso dokonca dostal na niekoľko zákrut pred Rossiho, ktorý si však svojím typickým štýlom vybojoval obdivuhodné tretie miesto späť. Yamaha by mala niečo urobiť s akceleráciou svojich strojov, ktoré po tejto stránke na Hondy zrejme nestačia.

Zo zákulisia: vynorili sa predsa len pochybnosti o prestupe Rossiho k Ducati – vraj nič ešte nie je potvrdené. A jeho technik Jeremy Burgess oznámil, že do konca svojej kariéry zostane u Yamahy.

Ostáva len tešiť sa na nasledujúce preteky na Masarykovom okruhu v Brne, ktoré sa pôjdu 15. augusta v plnej zostave, teda aj so 125-kami a s Moto 2.

Výsledky Veľkej ceny USA

1. Jorge LORENZOŠpan./Yamaha43:54,873 min
2. Casey STONERAustr./Ducati+3,517 s
3. Valentino ROSSITal./Yamaha13,42
4. Andrea DOVIZIOSOTal./Honda14,188
5. Nicky HAYDENUSA/Ducati14,601
6. Ben SPIESUSA/Yamaha19,037
7. Colin EDWARDSUSA/Yamaha40,721
8. Marco MELANDRITal./Honda47,219
9. Mika KALLIOFín./Ducati52,813
10. Loris CAPIROSSITal./Suzuki52,814
11. Roger Lee HAYDENUSA/Honda+1:14,089 min
12. Alex DE ANGELISRSM/Honda+1:14,666

Preteky nedokončili

Aleix ESPARGAROSPADucati4 kolá
Marco SIMONCELLIITAHonda14 kôl
Dani PEDROSASPAHonda21 kôl
Hector BARBERASPADucati29 kôl
Alvaro BAUTISTASPASuzuki30 kôl

Priebežné poradie jazdcov (po 9 z 18 pretekov)

1. Jorge LORENZO210 bodov
2. Dani PEDROSA138
3. Andrea DOVIZIOSO115
4. Casey STONER103
5. Valentino ROSSI90
6. Nicky HAYDEN89
7. Ben SPIES77
8. Randy DE PUNIET69
9. Marco MELANDRI53
10. Marco SIMONCELLI49
11. Colin EDWARDS48
12. Hector BARBERA41
13. Loris CAPIROSSI36
14. Mika KALLIO31
15. Aleix ESPARGARO28
16. Alvaro BAUTISTA25
17. Hiroshi AOYAMA18
18. Alex DE ANGELIS8
19. Roger Lee HAYDEN5
20. Kousuke AKIYOSHI4
21. Wataru YOSHIKAWA1

Autor: Andrej Kuruc
Foto: moto gp
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.