Pondelok, 25 august 2008
Po súboji storočia v Laguna Seca medzi Valentinom Rossim a Caseym Stonerom sa podobne napínavý súboj medzi dvoma najlepšími motocyklovými jazdcami súčasnosti očakával aj na Veľkej cene českej republiky v Brne. Ani tu sa však neskončil na cieľovej čiare, ale približne v polovici pretekov.
Minuloročný majster sveta Austrálčan Stoner už v kvalifikácii naznačil, kto bude kraľovať na Masarykovom okruhu, ďalších pretekoch seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov. Stoner chcel vrátiť Talianovi Rossimu prehru z predchádzajúcich pretekov v USA, kde po veľkom súboji a vlastnej jazdeckej chybe mal ľahký pád a do súboja o víťazstvo s Rossim už nemohol zasiahnuť.
Austráčan chytil v Brne opraty do svojich rúk už v kvalifikácii, ktorú vyhral. Aj Talian sa činil, ale ani v Brne jeho Yamaha nebola dostatočne rýchla na to, aby sa vyrovnala na rovných úsekoch Austrálčanovej Ducati. Druhé miesto Rossiho na štarte bolo k Talianovej spokojnosti, hneď vedľa svojho najväčšieho súpera, pred ktorým mal po americkej Lagune Seca 25bodový náskok v priebežnej klasifikácii. A keďže Rossi by sa v tomto roku rád stal po dvoch nevydarených sezónach znovu majstrom sveta, bol odhodlaný aj v Brne bojovať o víťazstvo. A keďže obom jazdcom ide o to isté, očakával sa aj Brne tvrdý boj.
Štart vyšiel lepšie Stonerovi, Rossi, naopak, stratil svoju pozíciu. Kým si druhý priečku po súboju s Američanom Hopkinsom vybojoval naspäť, Stoner už mal malý náskok. Rossi ho však majstrovskou a trpezlivou stíhacou jazdou skracoval a opäť sa črtal súboj podobný z Laguna Seca. Austrálčana idúceho nie na sto, ale aspoň na stodvadsať percent, to určite trošku znervóznilo. V rýchlej pravotočivej zákrute štrnásť kôl pred koncom pretekov mu podkĺzlo zadné koleso, po ktorom nasledoval pád. S pomocou traťových komisárov ešte naskočil na motocykel, ale krátko na to z pretekov z posledného miesta odstúpil.
O víťazovi bolo takto vlastne rozhodnuté. Rossi, ktorý mal v tom čase už viac ako 12sekundový náskok, však nesmel urobiť väčšiu chybu. "Doktor" svojou spoľahlivou technickou jazdou a bez evidentného spomalenia nikým neohrozovaný prešiel cieľom ako prvý. Za víťazstvo si pripísal 25 bodov a vedenie v priebežnom hodnotení majstrovstiev sveta zvýšil na 50 bodov.
O druhé a tretie miesto zvádzali veľký boj obaja jazdci Suzuki, Vermeulen i Capirossi a duo Kawasaki, Američania Hopkins, West a aj Španiel Elias na netovárenskej Ducati. Z nich sa v boji o druhé a tretie miesto vytvorila dvojica Elias a Capirossi, ktorí potom v tomto poradí prešli aj cieľom. Japonec Nakano dostal továrenskú Hondu a bolo z toho štvrté miesto, hneď za stupňami víťazov. Po zranení, ale nie celkom vyliečený, štartoval po prvý raz aj Dani Pedrosa. Spočiatku sa držal na desiatom mieste, potom zrejme kvôli bolestiam zo zranenia klesol a cieľom prešiel ako pätnásty so ziskom jedného bodu.
Výsledky
1. Valentino ROSSI | Yamaha | 43:28,841 min |
2. Toni ELÍAS | Ducati | + 15,00 s |
3. Loris CAPIROSSI | Suzuki | + 21,69 |
4. Shinya NAKANO | Honda | + 25,86 |
5. Anthony WEST | Kawasaki | + 29,46 |
6. Chris VERMEULEN | Suzuki | + 30,61 |
7. Marco MELANDRI | Ducati | + 36,45 |
8. Alex DE ANGELIS | Honda | + 36,75 |
9. Andrea DOVIZIOSO | Honda | + 38,82 |
10. Jorge LORENZO | Yamaha | + 39,57 |
11. John HOPKINS | Kawasaki | + 39,61 |
12. Sylvain GUINTOLI | Ducati | + 40,89 |
13. James TOSELAND | Yamaha | + 1:11,49 min |
14. Colin EDWARDS | Yamaha | + 1:21,13 |
15. Dani PEDROSA | Honda | + 1:37,04 |
16. Randy DE PUNIET | Honda | + 1"38,41 |
Priebežné poradie
1. Valentino Rossi | 237 |
2. Casey Stoner | 187 |
3. Dani Pedrosa | 172 |
4. Jorge Lorenzo | 120 |
5. Andrea Dovizioso | 110 |
6. Colin Edwards | 102 |
7. Chris Vermeulen | 99 |
8. Nicky Hayden | 84 |
9. Shinya Nakano | 83 |
10. Loris Capirossi | 77 |
11. James Toseland | 75 |
12. Toni Elías | 66 |
13. Alex de Angelis | 49 |
14. Sylvain Guintoli | 42 |
15. Marco Melandri | 41 |
16. Randy De Puniet | 40 |
17. John Hopkins | 37 |
18. Anthony West | 33 |
19. Ben Spies | 10 |
20. Jamie Hacking | 5 |
21. Tadayuki Okada | 2 |
Foto: ilustračné, internet