Austrálčan Stoner majstrom, Rossi sklamaný

Pondelok, 24 september 2007

Dážď sa postaral o zaujímavý priebeh 14. pretekov seriálu majstrovstiev sveta cestných motocyklov na Veľkej cene Japonska v Motegi. Rozhodol, že titul v predstihu získal Austrálčan Stoner a Talian Rossi ho už druhý raz za sebou nezíska. Chcete vedieť prečo?

C. Stoner L. Capirossi

V triede MotoGP Valentino Rossi ako jediný vážny prenasledovateľ Austrálčana Stonera v boji o titul neuspel a stratil aj poslednú šancu na jeho získanie. Český jazdec Lukáš Pešek v najslabšej triede dvakrát spadol, ale i tak dojazdil. Po prvý raz sa z víťazstva v prostrednej triede tešil Fín Kallio.

Rossi ani tentoraz, ako viackrát v tomto roku, neodštartoval najlepšie. Postupne však zrýchľoval, v 12. kole sa dostal už pred druhého Stonera a priblížil sa vedúcemu Marcovi Melandrimu. Jazdci odštartovali na mokrých pneumatikách, ale keďže trať rýchlo schla, bolo len otázkou času, kedy zabočia do boxov na výmenu motocyklov so suchými pneumatikami. Začal to Hayden, za ním navštívili boxy Capirossi a Guintoli. Rossi zahol na výmenu motocykla ako posledný, navyše sa do boxov musel vrátiť kvôli zlému nastaveniu motocykla, klesol hlboko dozadu a tak prišiel o šancu, ktorá sa mu ponúkala. Bol na čele a mohol vyhrať, žiaľ, neskorým striedaním motocykla a jeho nesprávnym nastavením prišiel o všetko: o víťazstvo v pretekoch i o možnosť byť ďalej v hre o titul.

Na mokrých pneumatikách on i Melandri, ktorý tiež neskoro striedal, strácali šesť až sedem sekúnd na kolo na tých, čo včas navštívili boxy. Stoner kontroloval situáciu, vedel, že mu v Japonsku stačí byť pred Rossim, aby už tu mohol osláviť titul. Dojazdil na šiestom mieste a stal sa už v predstihu majstrom sveta. Z víťazstva sa tešil Capirossi, garde na pódiu mu robili Randy de Puniet a Tony Elias. Melandri bojoval a dotiahol sa na piatu priečku. Rossi sa dokázal popasovať so svojim strojom a skončil trinásty.

Austrálčan sa majstrom sveta v najsilnejšej triede naposledy stal pred deviatimi rokmi a bol ním fenomenálny Mick Doohan.

Najbližšie preteky sa uskutočnia v Austrálii 14. októbra na okruhu Phillip Island.

Výsledky Veľkej ceny Japonska

Trieda do 125 cm³

1. M. Pasini Tal./Aprilia 46:29,90 min
2. G. Talmácsi Maď./Aprilia + 2,98 s
3. H. Faube Špan./Aprilia + 22,41
4. D. Meglio Franc./Honda + 33,75
5. J. Olive Špan./Aprilia + 37, 35
6. S. Corsi Tal./Aprilia + 39,06

12. L. Pešek - Derbi - + 1:10,33

Priebežné poradie (po 14 zo 17)

1. G. Talmácsi 229 bodov
2 H. Faubel 220
3 T. Koyama 156
4 M.Pasini 144
5 S. Corsi 142
6 L. Pešek 136

Trieda do 250 cm³

1. M. Kallio Fín./KTM 48:28,58 min
2. A. Dovizioso Tal./Honda + 4,89 s
3. E. Laverty Ír./Honda + 7,92
4. Hamamoto Jap./Yamaha + 8,44
5. J. Barbera Špan./Aprilia + 21,53
6.Y. Takahashi Jap./Honda + 23,49

Priebežné poradie (14/17)

1. J. Lorenzo 262 bodov
2 A. Dovozioso 226
3 A. De Angelis 208
4 A. Bautista 161
5 H. Barbera 146
6 M.Kallio 119

MotoGP:

1. L. Capirossi Tal./Ducati 47:05,48 min
2. R. de Puniet Franc./Kawasaki + 10,85 s
3. T. Elias Špan./Honda + 11,53
4. S. Guintoli Franc./Yamaha + 12,19
5. M.Melandri Tal./Honda + 28,57
6. C. Stoner Austr./Ducati + 31,18

Priebežné poradie (14/17)

1. C. Stoner 297 bodov
2. V. Rossi 214
3. D. Pedrosa 188
4. J. Hopkins 156
5. Ch. Vermeulen 152
6. M. Melandri 148
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.