Piatok, 17 august 2007
Honda si modelom Hornet získala priazeň a popularitu u vyznávačov naháčov. Od roku 1998, odkedy sa Hornet vyrába, sa mohli presvedčiť o jeho výkonnosti i spoľahlivosti a aj to je dôvodom veľkej obľúbenosti tohto naháča. Teraz prišla Honda s novým Hornetom štvrtej generácie, ktorý má kompletne prepracovaný dizajn. Nový je motor, prevodovka i gravitačne odlievaný hliníkový rám Mono-Backbone, aj vďaka ktorému je motocykel teraz o nejaké to kilo ľahší, no najmä tuhší.
Japonský výrobca sa pohral najviac s vizážou a ovládateľnosťou nového Horneta. Po vzhľadových zmenách vyzerá teraz štíhlejší a agresívnejší. Na vzhľade mu pridala nová predná plynule reagujúca prevrátená teleskopická vidlica a 17palcové kolesá z ľahkých zliatin. Namiesto kruhového svetlometu má novú trojuholníkovú optiku a nový je aj prístrojový panel. V minulosti kritizovanú palivovú nádrž nahradila väčšia s objemom 19 litrov a elektrickým palivovým čerpadlom. Inak tvarované je aj sedadlo s novými prvkami držania, ktoré by malo byť teraz pre jazdca i spolujazdca pohodlnejšie. Pribudol tiež nad prístrojovým panelom neveľký ochranný štít, ktorý kryje prístrojovú dosku, ale aj usmerňuje prúdenie vzduchu pri jazde. K zmenenému vzhľadu prispieva aj nový predný blatník.
Srdcom Hondy Hornet je kvapalinou chladený štvorvalec s valcami v rade. Karburátor nahradilo priame elektronicky riadené vstrekovanie paliva. Jeho 599 cm³ dáva najvyšší výkon 103 koní. Na jeho dosiahnutie sa musí roztočiť na 12 000 ot/min a na vozovku sa prenáša pomocou reťaze a šesťstupňovej prevodovky. Krotenie rýchlosti a výkonu majú na starosti kotúčové brzdy vpredu i vzadu, tie predné s dvoma kotúčami.
Po všetkých vylepšeniach nový Hornet s kvalitnejším podvozkom, vďaka tomu aj vylepšeným jazdným vlastnostiam a zvýšenému výkonu motora, pôsobí športovejšie ako jeho predchodca a ani s konkurenciou vo svojej kategórii by nemal mať problémy. Vzhľadom na svoju univerzálnosť je použiteľný na každodenné jazdenie, ale aj na športové vyžitie na kľukatých okreskách, ale aj na pretekárskych okruhoch.
Honda CB600F Hornet
- Rozmery: 2 090 x 740 x 1 095 mm
- Rázvor/výška sedadla: 1 435 mm / 800 mm
- Motor: 4taktový radový 4valec
- Zdvihový objem: 599 cm3
- Vŕtanie x zdvih: 65 x 42,5 mm
- Kompresný pomer: 12,0:1
- Počet ventilov/chladenie: 16/kvapalina
- Výkon: 102 k pri 12 000 ot/min
- Krútiaci moment: 63,5 Nm pri 10 500 ot/min
- Sekundárny: prevod reťaz
- Prevodovka: 6stupňová
- Kolesá: 17" z ľahkej zliatiny
- Pneumatiky vpredu/vzadu: 120/70 ZR17, 180/55 ZR17
- Brzdy vpredu: 2x kotúčové, 296 mm
- Brzdy vzadu: 1x kotúčové
- Rám: priehradový
- Predná vidlica: teleskopická so systémom HMAS
- Zadná vidlica: hliníková kývna
- Zadné odpruženie: systém Monoshock
- Nádrž: 19 l
- Priemer. spotreba: 6,8 l na 100 km
- Hmotnosť: 173 kg
- Cena: 259 900,- Sk (bez ABS)
- Cena: 285 000,- Sk (s ABS)