Zraz historických kačíc Citroën 2CV bol tentoraz pri Lučenci

Piatok, 07 september 2018

Tradičný zraz historických vozidiel Citroën 2CV, malých a veľmi zábavných áut pre pobavenie a radosť, sa uskutočnil aj tento rok v okolí Lučenca.

1 Citroen 2cCV zraz
Slávny Citroën 2CV ožíva vždy na tradičných zrazov, ktoré sú veľmi populárne

U nás sú Citroëny 2CV, slávne historické modely, známe hlavne vďaka francúzskym komédiám s Funesom, zaujímavým a veselým scénam so žandármi zo Saint Tropez a s mníškami z blízkeho kláštora. Ale ďalším hereckým hrdinom, ktorí jazdili na modeloch 2CV, tiež ďalším filmoch, napríklad aj s Jamesom Bondom, či českému filmu Bobule, alebo slovenskému Záhrada.

Tohtoročný už 19. zraz slovenského Citroën 2CV klubu sa konal v okolí Lučenca. Na zraze sa zúčastnilo 35 vozidiel zo Slovenska, Českej republiky, Maďarska a Rakúska. Miestom stretnutia bola Zbrojnica pod hradom Halič. Pestrofarebná kolóna "kačíc" priťahovala však pozornosť aj na okolitých cestách a pri vodnej nádrži Ružiná.

Majitelia modelov 2CV sú na svoje modely náležite hrdí, a vždy sa radi podelia o svoje dojmy aj s verejnosťou. Diváci sa mohli s autami a ich posádkami bližšie zoznámiť na námestí v Lučenci a parkovisku pod hradom Divín, kde sa kolóna na niekoľko hodín zastavila.

Citroën 2CV je populárne vozidlo a práve tento rok si pripomína 70 rokov svojho vzniku. Model 2CV sa vyrábal v rokoch 1948 až 1989. Pôvodným zadaním pri jeho vývoji bolo, aby nahradilo francúzskym farmárom konské povozy a malo umožniť prevoz štyroch dospelých vidiečanov v drevákoch a slamených klobúkoch, k tomu ešte vrece zemiakov.

Auto malo byť jednoduché, úsporné a spoľahlivé. odpružené malo byť tak, aby sa pri jazde rýchlosťou 60 km/h cez rozorané pole v šatke plnej vajec, položenej na sedadle, sa ani jedno vajíčko nerozbilo.

Prvých 250 funkčných prototypov vyrobila automobilka už v roku 1939, ale takmer všetky boli zničené pri okupácii Francúzska počas druhej svetovej vojny, aby sa nedostali do rúk nemeckým okupantom.

Sériová výroba začala sa až po skončení vojny. Auto bolo predstavené na autosalóne v Paríži v roku 1948 a vzbudilo taký záujem, že na autá objednané počas autosalónu museli záujemcovia čakať až dva roky. Autíčko malo jednoduchý a takmer bezúdržbový dvojvalcový motor typu boxer chladený vzduchom, veľmi komfortné pruženie a plátennú rolovaciu strechu.

Zaujímavosťou je, že auto sa v prakticky nezmenenej podobe vyrábalo až do polovice 70-tych rokov, kedy ho inovovali a výroba potom pokračovala až do roku 1989. Počas výroby sa priebežne zväčšoval objem a výkon motora – z pôvodných deväť koní sa výkon zvýšil na 28 koní.

Od roku 1951 sa vyrábal Citroën 2CV aj v úžitkovej verzii Furgonette, čo je dvojsedadlový automobil so skriňovou nadstavbou a krídlovými dverami vzadu.

Citroën 2CV sa vyrábal aj vo verzii s pohonom všetkých kolies 4x4 Sahara. Malo dva motory, každý poháňal jednu nápravu, v otvorenej verzii Mehari bolo s laminátovou karosériou a sklopným čelným oknom. Celkovo sa modelov 2CV vyrobilo viac ako 5 miliónov kusov.

1 Citroen 2cCV zraz 2 Citroen 2cCV zraz 3 Citroen 2cCV zraz
Foto: Citroën
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.