Sobota, 13 január 2018
Seatu sa darí. V roku 2017 dodal svojim zákazníkom 468.400 nových áut, čo je o 14,6 % viac ako rok predtým a značka dosiahla najlepší výsledok od roku 2001.
V rokoch 2012 až 2017 narástol predaj Seatu o 45,9 % a je jednou z najrýchlejšie rastúcich značiek v Európe v roku 2017. Modely Leon a Alhambra dosiahli v uplynulom roku najlepší výsledok predaja v histórii, Ateca sa etablovala ako tretí pilier značky Seat a predaj modelu Ibiza zostal stabilný.
Obrovským úspechom Seatu je účasť modelu Ibiza, ktorý bojuje so šiestimi ďalšími súpermi o titul Auto roka 2018. Dekorácia víťazného auta bude v predvečer začatia autosalónu v Ženeve začiatkom marca tohto roku.
Výsledky Seatu zhodnotil člen predstavenstva pre predaj a marketing Wayne Griffiths: "Dôvodom nášho predajného úspechu bola produktová ofenzíva, ktorú sme začali v roku 2016 modelom Ateca a pokračovala v roku 2017 faceliftom modelového radu Leon, piatou generáciou bestselleru Ibiza a novým modelom Arona. Vďaka tomu sme nielen dosiahli náš najlepší výsledok predaja od roku 2001, ale sme sa súčasne stali jednou z najrýchlejšie rastúcich značiek v Európe."
Produktová ofenzíva Seatu bude pokračovať v roku 2018 uvedením nového sedemmiestneho SUV, ktoré sa pridá k doterajším modelom Ateca a Arona. Crossover Arona sa začne predávať aj vo verzii 1,0 TGI na stlačený zemný plyn CNG a rozšíri portfólio automobilov Seat v tomto segmente, ktoré doteraz tvorili len Ibiza a Leon.
Autor: J. Goldberger