Za tri tisícky štyridsať miliónov

Streda, 17 október 2007

Za tri tisíc (ale aj za dvanásť a viac) si kupujeme krytie za štyridsať miliónov. Možno si poviete si: dobrý obchod. Prečo? Nuž - nechtiac spôsobíte škodu za pár miliónov a poškodený musí byť odškodnený. Spravidla tým, kto škodu spôsobil...

Driving Camp Driving Camp

Našťastie nie vždy to musí platiť. Existuje totiž inštitút zvaný poisťovňa. A tá škodu za vás uhradí. Aby však mala z čoho, musí si na to našetriť peniažky. A tak sa skladáme. Všetci, čo takúto alebo podobnú škodu môžu spôsobiť. V automobilovej branži sa tomu hovorilo povinné zákonné poistenie, dnes – povinné zmluvné poistenie.

Čo by bolo, keby nebolo? Túto otázku položil novinárom na tlačovej besede o povinnom zmluvnom poistení motorových vozidiel generálny riaditeľ Českej poisťovne Slovensko. A odpoveď? No predsa – zmätky, žaloby, súdy, rozsudky a ktovie čo ešte. Keď máme platiť, hundreme. Niektorí nehundrú, zato však ani neplatia a nepoisťujú. Aj takých je dosť. Tisícky. A pokuty? Až stotisíc...? Zatiaľ takú sumu za nepoistenie svojho auta asi nikto neplatil. Avšak – aj zajtra je deň, takže čo nebolo dnes, môže byť zajtra.

Driving Camp Driving Camp

Nešťastie vraj nechodí po horách, ale po ľuďoch. Najmä tých na cestách. Tak napríklad: osobné auto pri sa predchádzaní čelne zrazilo s motocyklom. Vodič motocykla sa zranil ťažko, jeho spolujazdkyňa zomrela. Poistné plnenie: vyše pätnásť a pol milióna korún. Alebo: následkom šmyku na mokrej vozovke došlo k čelnej zrážke dvoch vozidiel. Smrť a psychická ujma stáli poisťovňu vyše jedenásť miliónov korún. Ďalšia nehoda: jazda v protismere a následná zrážka dvoch automobilov: škoda na zdraví a na majetku takmer deväť miliónov korún. Aj tu je namieste otázka, že čo by bolo, keby nebolo (povinné zmluvné poistenie).

Najmä o tomto a poisťovaní sa hovorilo na pracovnom stretnutí novinárov s pracovníkmi Českej poisťovne Slovensko. Miestom stretnutia bola rakúska obec Pachfurth blízko slovenskej hranice a stredisko výcviku vodičov Driving Camp. Hovorilo sa tu o všetkom. O tom, prečo si poisťovne "zháňajú" nových klientov na povinné zmluvné poistenie, ktoré je pre ne stratové. O stratovosti a budúcnosti povinného zmluvného poistenia, o vytváraní povinných rezerv, o náhradách škôd a poistnom plnení, o tendenciách nárastu počtu poistených motorových vozidiel, o poisťovaní flotíl u firiem a organizácií, ale aj o vývoji cien na poisťovacom trhu. Tiež o dopravných nehodách, ich príčinách a možnostiach ako im predchádzať – o tom hovoril zástupca Ministerstva vnútra SR.

Driving Camp Driving Camp

Driving Camp, jedno z jedenástich rakúskych výcvikových stredísk bezpečnej jazdy, kde si vodič môže vyskúšať svoju zručnosť pri obchádzaní kolíkov, brzdenie na suchom i simulovanom zľadovatelom povrchu, ale tiež reakcie v nepredvídateľných situáciách, keď vám zrazu ukĺzne zadok či predok auta a musíme ešte uhýbať rôznym prekážkam. Keď máte plné ruky i nohy práce, aby ste šmyk na klzkom povrchu zvládli. Ale aj (a to vo väčšine prípadov, najmä pri prvých dvoch či troch jazdách) nezvládli. A následky? Žiadne, pretože je to tréning na veľkej a širokej ploche, kde je dosť miesta na vaše "hodiny". Hrozná je iba predstava, že čo by bolo, keby to nebol simulovaný šmyk, ale reálna situácia na ceste.

Simulovaných variant nebezpečných situácií je v Drining Campe omnoho viac. Zvládať ich je to, čomu vás tu rakúski inštruktori, v tomto prípade však aj naša poisťovňa, chcú naučiť.

Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.