Streda, 21 november 2007
Diaľničné prepojenie Slovenska s Rakúskom je realitou. Slávnostnú pásku prestrihli v pondelok 19. novembra a od utorka bola diaľnica už v plnej prevádzke.
V nedeľu 18. novembra 2007 sa na stretnutí nazvanom Otvorená hranica v priestoroch hraničného prechodu Jarovce-Kittsee oslavovalo. Dôvodom bolo dokončenie priameho diaľničného spojenia Bratislavy a Viedne. Od pôvodnej exhibičnej jazdy Davida Coultharda v monoposte F1, ktorý mal diaľnicu pokrstiť rýchlosťou až 300 kilometrov za hodinu, podobne ako pri otváraní tunela Sitina, sa upustilo. Vraj preto, že rýchla jazda by nebola dobrým príkladom pre dodržiavanie rýchlostných limitov.
Aj keď príprava výstavby nového diaľničného úseku A6 trvala pridlho, samotná realizácia iba tri roky. Preinvestovalo sa tu celkom 154 miliónov eur, čo je vyše 5 miliárd slovenských korún, takže kilometer stál približne 231 miliónov korún.
Nový úsek diaľnice je dlhý 22 kilometrov, má označenie A6 a prepojuje diaľnicu A4 z Viedne do Budapešti od výjazdu na Bruck/Leitha až po hranicu so Slovenskom. Cesta z Bratislavy do Viedne by po novej diaľnici nemala trvať viac ako 50 minút a mala by odľahčiť od hustej premávky doterajšiu trasu medzi Bratislavou a Viedňou, ktorá viedla po okresných cestách.
Na jazdu po diaľnici do Viedne bude potrebná rakúska diaľničná známka. Desaťdňová sa predáva za 250 korún, čo je približne suma, ktorú vodič vynaloží na pohonné hmoty na cestu z Bratislavy do hlavného mesta Rakúska. Je preto otázne, ako a či budú diaľnicu využívať aj príležitostní návštevníci Viedne. Určite však po diaľnici bude premávať kamiónová a autobusová doprava a tí, čo pravidelne jazdia na trase z Bratislavy do Viedne alebo ďalších miest Rakúska.