Nedeľa, 05 apríl 2015
Spoločnosť Volvo získala za nové SUV XC 90 jedno z najprestížnejších ocenení v oblasti produktového dizajnu. Ocenenie Best of the Best udelila tridsaťosemčlenná porota zložená z odborníkov z celého sveta modelu Volvo XC 90 za priekopnícky dizajn a vysokú úroveň kvality.
Ocenenie zhodnotil hlavný viceprezident oddelenia dizajnu spoločnosti Volvo Cars Thomas Ingenlath takto:"Model XC 90 je ohlasovateľ nového dizajnového smerovania značky. Pri jeho vývoji sme si veľmi dobre uvedomovali význam dedičstva značky Volvo a hodnotu autentickosti a škandinávskeho dizajnu, no odvážili sme sa urobiť niekoľko progresívnych krokov s cieľom dosiahnuť štýl dizajnu a úroveň spracovania, ktoré nás opäť posunú ďalej."
Model XC90 povýšil luxusné švédske SUV na vyššiu úroveň a Volvo si od neho sľubuje veľa, hlavne pokiaľ ide o dizajnovú filozofiu. Volvo XC 90 má dláždiť cestu budúcim modelom značky prostredníctvom nezameniteľných dizajnových prvkov. Patrí k nim napríklad nová predná maska s novým logom Volvo a "plávajúcou" maskou chladiča alebo svetlá na denné svietenie v tvare písmena T, ktoré pripomínajú kladivo severského boha Thora.
Thomasovi Ingenlathovi a jeho tímu sa podarilo vniesť precízny a novátorský charakter exteriéru nového XC 90 aj do vnútra tohto modelu. Luxusný priestor pre cestujúcich pôsobí upokojujúco a relaxačne aj vďaka použitiu najkvalitnejších prírodných materiálov ako koža, drevo alebo krištáľ. Vidieť to napríklad aj na tom, ako dôkladne vývojári spoločnosti Volvo prepracovali informačné displeje a používateľské rozhranie vo vozidle, ktoré je teraz oveľa jednoduchšie a výnimočne intuitívne.
Ocenenie Red Dot Best of the Best, najlepší z najlepších, udeľuje porota za priekopnícky dizajn a je najvyšším individuálnym ocenením v tejto súťaži. Dostanú ho len špičkové produkty v každej kategórii. V roku 2015 túto pečať kvality získalo z takmer päťtisíc prihlásených produktov len 81 v 31 kategóriách.
Autor: J. GoldbergerFoto: Volvo