Pondelok, 05 december 2016
Viete si predstaviť, že ráno zaparkujete svoje auto v práci, a keď idete večer domov, máte ho umyté, natankované a skontrolované servisným technikom. Práve takéto služby chce Volvo priniesť svojim zákazníkom. Prieskum uskutočnený Volvom totiž ukazuje, že ľudia trávia vybavovaním týchto drobných záležitostí celé hodiny. Namiesto toho automobilka chce, aby sa mohli radšej venovať niečomu zmysluplnejšiemu.
Výrobca luxusných automobilov sľubuje, že nebudete musieť zastavovať na čerpacej stanici, ísť do umyvárne áut, či odviezť svoj automobil do servisu. Volvo totiž uvádza na trh osobné služby Concierge, ktoré budú integrovanou súčasťou mobilnej platformy Volvo On Call a v San Franciscu spúšťa pilotný program, ktorý je zameraný na tri stovky majiteľov áut Volvo XC90 a luxusného sedanu S90 a chce im takto uľahčiť život.
Prieskum spoločnosti Volvo totiž ukázal, že viac ako 70 percent zákazníkov by chcelo mať na dosah ruky služby tankovania vozidla, 56 percent si želá, aby bolo ich vozidlo vyzdvihnuté na bežnú údržbu a 49 percent opýtaných by uvítalo, keby mali v prípade potreby možnosť nechať si vozidlo premiestniť na iné miesto.
Cieľom spoločnosti Volvo je uľahčiť vodičom život prostredníctvom technológií súvisiacich s konektivitou v podobe jednoduchej aplikácie pre smartfóny. Má v tomto smere otvorený a pružný prístup, ktorý sa viaže na spoluprácu s partnermi, ktorí ponúkajú nové a inovačné služby v oblasti spotrebiteľskej konektivity.
Majitelia vozidiel značky Volvo zapojení do pilotného programu môžu využívať pilotnú aplikáciu na vyhľadanie osobných služieb Concierge dostupných vo svojom bezprostrednom okolí a objednať si ich prostredníctvom svojho inteligentného telefónu. Ich požiadavka sa odošle autorizovanému poskytovateľovi služieb, ktorý im následne natankuje vozidlo, vezme ho k osobnému servisnému asistentovi a vykoná plánovanú údržbu alebo akúkoľvek ďalšiu požadovanú službu.
Aplikácia poskytne digitálny kľúč na jedno použitie, ktorý je presne určený pre konkrétne miesto a čas, a odošle ho do autorizovaného servisu. Keď je požadovaná služba dokončená, vozidlo sa uzamkne a platnosť digitálneho kľúča vyprší. Vozidlo možno vrátiť namiesto, kde ho zákazník nechal, alebo doručiť na úplne nové miesto podľa želania zákazníka.
Vzhľadom na stupňovitý charakter platformy Volvo On Call je možné bez problémov pridávať nové služby a v konečnom dôsledku tak ponúkať širokú škálu služieb, ktoré majiteľovi auta šetria čas.
Na Slovensku by mala byť dostupná zjednodušená verzia služby Volvo On Call koncom roku 2018.
Autor: J. GoldbergerFoto: Volvo