Vespa: taliansky skúter na ceste k elektrickej budúcnosti

Utorok, 14 december 2021

Skúter Vespa je možno snom každého mladého Taliana, hlavne chlapcov, ale aj mnohých mladých dievčat. Ulice takmer každého mesta či mestečka Apeninskeho ostrova sú plné týchto vrčiacich jednostopových dopravných prostriedkov s pyšne vztýčeným svetlometom, ktorý vari najviac charakterizuje tento taliansky skvost na dvoch kolesách.

1-piaggio

Otcom legendárnej Vespy, ktorá si podmanila Talianov od tínedžerov až po seniorov, je Rinaldo Piaggio. Keď sa tento pán dal na cestu zmeny mobility z pešej na motorizovanú dvojkolesovú, sotva tušil, že za jeho nápadom sa ukrýva príbeh veľkého dobrodružstva. že sa jeho vízia z továrne v Pontedere rozrastie do súčasnej dimenzie.

Spoločnosť Piaggio Group je dnes najväčším európskym výrobcom jednostopovej mobility, zastrešuje popri značkách skútrov Piaggio a Vespa aj tradičné motocykle ako sú Moto Guzzi a Aprilia, a pracuje na pokrokových a novátorských riešeniach elektrickej mobility pre budúce generácie.

75 rokov ikonickej Vespy

Od roku 1946 dokázala Vespa počas 75 ročnej histórie ovládnuť cesty prakticky na celom svete. Počas tohto obdobia Vespa priniesla nové trendy a stala nadčasovou ikonou moderného života i vzorom talianskeho dizajnu a techniky. Úspechom Vespy sa to začalo, budúcnosť je však v jej modernizácii a pokroku.

Témou dňa elektromobilit

Aktuálnou témou dneška v Piaggio Group je elektromobilita. V programe inovácií má hlavné slovo. Prvý hybridný model ZIP Bimodale 50 s ručným prepínaním medzi elektrickým a spaľovacím motorom predstavili ešte v roku 1990. Ďalším futuristickým modelom bol MP3 Hybrid, ktorý zaujal trojkolesovým dizajnom a úsporným motorom. Skutočný highlight však spoločnosť predstavila na motocyklovej výstave EICMA 2018 – novú Vespu Elettrica.

Vespa Elettrica – ekologická cesta

Srdcom modelu Vespa Elettrica je bezúdržbový elektromotor s výkonom 4 kW a najvyšším krútiacim momentom 200 Nm. V jazdnej dynamike skúter s týmito parametrami prekonáva tradičné skútre s objemom motora 50 cm3. Zaručuje dojazd do 100 km a vo verzii Vespa Elettrica X dokáže prejsť takmer 200 km. Vespa Elettrica sa v dílerskej sieti Piaggio Group predáva za 7399 eur.

e-skúter Piaggio

V tomto roku predstavila talianska spoločnosť nový e-skúter Piaggio 1. Je obratný, má atraktívny dizajn, nízku hmotnosť, je praktický v mestskej premávke s jazdnými režimami Eco a Sport. Jazdec má pred sebou digitálny farebný prístrojový panel, teší ho LED osvetlenie a bezkľúčové zapaľovanie a do podsedlového priestoru sa mu vojde veľká integrálna prilba.

Elektrický Piaggio

Piaggio 1 bol navrhnuté tak, aby sa čo najviac zjednodušil proces nabíjania batérie. Batéria možno vybrať v priebehu pár sekúnd jednoduchým odpojením kábla a preniesť na miesto nabíjania. V ponuke sú dve verzie modelu: Piaggio 1 a Piaggio 1 Active s dvomi typmi batérií a rozdielnou najvyššou rýchlosťou a dĺžkou dojazdu.

Piaggio 1 vie ísť 45 km/h, dojazd je 55 km v režime Eco a 48 km v režime Sport. Cena modelu je 2999 eur. Piaggio 1 Active má maximálku 60 km/h a dojazd 85 km v režime ECO, 66 km v režime Sport. Predáva sa za 3599 eur.

Autor: J. Goldberger
Foto: Piaggio
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.