Sobota, 07 december 2013
Povedali by ste, že Twingo od Renaultu oslavuje tento rok svoje 20. výročie svojho uvedenia na scénu. Prežilo a žije vďaka svojmu odvážnemu dizajnu, inovatívnemu konceptu a hravosti, ktorá k nemu jednoducho patrí. Nakoniec si do kolónky predaj pripísalo viac ako dva milióny exemplárov.
Pri úspešných projektoch prvá musí byť vždy myšlienka, potom dôsledná a kreatívna realizácia. Tak to bolo aj v prípade modelu Twingo.
Odvážny projekt
V roku 1989, dostal projektový riaditeľ Yves Dubreil od vedenia spoločnosti Renault náročnú úlohu: navrhnúť automobil, ktorý bude malý, praktický, pohodlný a ekonomický zároveň. To všetko však mal zvládnuť bez toho, aby ohrozil už etablované Clio. Celý projekt bol vedený v duchu nízkych nákladov, ale výnimočného dizajnu. Dizajnéri tak museli hľadať nové a jedinečné riešenia, ako napríklad posuvnú lavicu zadných sedadiel.
Jedna verzia
Twingo bolo jedinečné v tom, že Renault sa upriamil iba na jednu verziu s 1,2 litrovým motorom s výkonom 55 koní. Tiež iba s jedným stupňom výbavy, ktorá však zahŕňala napríklad elektrické ovládanie okien alebo tak známe zelené ovládacie prvky. Pri uvedení na trh, malo Twingo na výber štyri farby: modrú Outremer, červenú Corail, zelenú Coriandre a žltú Indien. Zákazník si z ponuky za príplatok mohol vybrať iba otvárateľnú plátennú strechu a klimatizáciu.
Malé, priestranné, univerzálne
Twingo pozostávalo z takzvaného monoboxu čo umožňovalo lepšiu distribúciu priestoru medzi motorom a kabínou vozidla. Kolesá boli posunuté úplne do rohov vozidla. Keďže bola v ponuke len jedna motorizácia a jedna veľkosť pneumatík, pomohlo toto rozloženie k získaniu veľkého priestoru v kabíne. V čase keď bolo Twingo predstavené, jednoznačne kraľovalo svojmu segmentu, a to hlavne v komforte cestujúcich. Rozmery, ktoré ponúkalo boli jednoducho neporaziteľné. Podarilo sa to vďaka zadnej posuvnej lavici. Ďalšou zaujímavosťou bola možnosť kompletne sklopiť všetky sedadlá, čím sa vytvorila dvojmiestna posteľ – jedinečná možnosť v danom segmente, ktorá len podčiarkuje revolučný dizajn a univerzálnosť tohto modelu.
Zažite aj vy svoj štýl s Twingom
Tento reklamný slogan sprevádzal Twingo od jeho počiatku. Názov Twingo je spojením troch známych tancov – Twist, Swing a Tango a reprezentoval neobvyklý, dynamický, ale esteticky príjemný dizajn, ktorý žiarlil optimizmom a radosťou zo života. Twingo prinieslo nový pohľad na automobil a podporil nový okruh zákazníkov. Ľudia si kúpili Twingo pre seba, nie v snahe zapôsobiť na druhých. Mali automobil, ktorý im plnil túžby a podporil ich životný štýl.
Univerzálna a pútavá osobnosť
Twingo nikdy nebolo navrhnuté ako miniatúra modelu Espace. Twingo malo svoju vlastnú a veľmi výraznú osobnosť. Zaoblené krivky, ktoré vyjadrovali silu a jemnú krásu s takmer ľudskou tvárou. Dizajn palubnej dosky zaručoval bezproblémovú orientáciu medzi ovládacími prvkami, ktoré boli jednoduché, s humorným nádychom, ako napríklad ovládanie výstražných svetiel, ktoré pripomínalo nos klauna.
Autor: janGold