Piatok, 02 marec 2018
Rainer Zietlow má za sebou extrémne jazdy naprieč zemeguľou. Dnes sa vydáva na cestu z Bratislavy do čínskeho Pekingu. Aj teraz sadá za volant Wolkswagenu Tuareg. Po približne 15 tisíc kilometroch dorazí do cieľa, kde úplne nové SUV Tuareg tretej generácie bude mať na pekingskom autosalóne svetovú premiéru.
Rainer Zietlow nie je obyčajný vodič ani žiadny turista. Napríklad v roku 2015 prešiel na Volkswagene Tuareg trasu dlhú vyše 19 tisíc kilometrov medzi mysom Agulhas v Juhoafrickej republike a mysom Nordkapp v Nórsku. Cesta mu trvala 9 dní, 4 hodiny a 8 minút a prekonal svoj vlastný svetový rekord, ktorý bol 21 dní a 16.
Včera Rainer Zietlow vyrazil z Bratislavy do Pekingu na cestu dlhú okolo 15 tisíc kilometrov. Tentoraz mu nejde o žiadny rekord, ale mieri so zamaskovaným Tuaregom na autosalón do Pekingu, kde bude mať nový VW Tuareg tretej generácie svetovú premiéru. Na cestu ho z Devínskej Novej Vsi pri Bratislave, kde sa SUV Tuareg vyrába od roku 2002, od prvej cez druhú generáciu i facelift a kde sa ho doteraz vyrobilo takmer milión kusov, vyprevádzali novinári, členovia folklórnej skupiny a klubu Tuareg.
Prišiel aj Ralf Sacht, predseda predstavenstva a člen predstavenstva pre technickú oblasť Volkswagen Slovakia, ktorý pred štartom Rainera Zietlowa vyslovil hrdosť nad tým, že Volkswagen už 16 rokov vyrába v Bratislave tak výborný automobil ako je Tuareg.
Trasa Rainera Zietlowa po opustení výrobného závodu Volkswagen v Bratislave povedie na bratislavský hrad, kde sa rozlúči so Slovenskom a miestom, ktoré má veľmi rád vždy keď príde k nám, tak ho navštívi. Potom naberie smer Viedeň, ďalej Poľsko, Estónsko a Tallin, cez Bielorusko a Rusko do Kazachstanu a na Sibír, bude nasledovať cesta cez zamrznuté jazero Bajkal do Mongolsko a cieľa v Pekingu, kde sa 23. marca začína autosalón. V cieli cesty bude tím Rainera Zietlowa po približne troch týždňoch a zhruba 15 tisíc kilometroch.
O novom Tuaregu tretej generácie, ktorý bude mať svetovú premiéru v Pekingu, Rainer Zietlow povedal, že toto auto nemá problémy v žiadnom teréne, ktorý na trase trojčlennú posádku čaká, či už je to asfalt, sneh alebo kamenisté či prašné cesty. Ani s nástrahami v podobe snehu alebo nízkych teplôt pod mínus 20 stupňov Celzia v Rusku alebo na Sibíri.
Autor: J. Goldberger