Utorok, 11 august 2009
Spoločnosť Toyota zavádza od začiatku augusta tohto roku u vozidiel značky Toyota a Lexus celoeurópsku evidenciu pravidelnej servisnej údržby pre novopredané vozidlá. Namiesto ručného zápisu a pečiatkovania servisnej a záručnej knižky prichádza spoločnosť s Elektronickou servisnou knižkou TESBook (Toyota a Lexus Electronic Service Book).
Každé nové vozidlo má na základe svojho identifikačného VIN kódu karosérie elektronický záznam bezpečne uložený v počítačoch. Tento záznam je aktualizovaný servisom po každej predpísanej servisnej údržbe, alebo po inštalácii príslušenstva do vozidla. Zákazník vždy dostane tlačený záznam o každej takejto udalosti a môže si vyžiadať aj spätnú históriu vykonaných úkonov u servisných partnerov v celej Európe.
Každé vozidlo bude mať vlastný elektronický záznam o histórii servisnej údržby a inštalácii príslušenstva, bezpečne uložený v počítačoch, ktorý nemôže byť nikdy stratený, ukradnutý alebo falšovaný.
Elektronická servisná knižka poskytuje overenie identity vozidla, vykonanej servisnej údržby a garanciu ubehnutých kilometrov. Najmä skutočnosť, že nemôže prísť k falšovaniu servisných dokladov, alebo k manipulácii so stavom počítadla ubehnutých kilometrov, je pre kupujúceho jazdeného vozidla istotou, ktorá zvyšuje hodnotu jazdeného vozidla pri jeho predaji.
K záznamom vozidla s aktivovanou Elektronickou servisnou knižkou majú prístup po zadaní VIN vozidla všetci autorizovaní partneri Toyota a Lexus v celej Európe. Zákazník môže požiadať o záznam histórie jeho vozidla u ktoréhokoľvek autorizovaného servisu Toyota a Lexus a tento záznam dostane vždy vo svojom jazyku.
Autor: J. GoldbergerFoto: Toyota