Piatok, 06 máj 2011
Suzuki bojuje, a veľmi úspešne. Dominuje najmä v segmente malých áut. Nebývalý úspech u zákazníkov má model Swift. Lákal predchádzajúcou generáciou, ale aj novou. Malý Swift však nie je jediný model, ktorý robí pre Suzuki výsledky. Hovorí o tom aj bilancia, ktorú japonský výrobca zverejnil v týchto dňoch.
Počas fiškálneho roku 2010, od 1. apríla 2010 do 31. marca 2011, dosiahla japonská automobilka Suzuki (Suzuki Motor Corporation, Hamamatsu, Japonsko) v 196 krajinách celkový odbyt 2 641 634 automobilov, čo je oproti fiškálnemu roku 2009 nárast o 12,4 percenta. Takže – Suzuki má za sebou rekordný fiškálny rok.
Spolu 35 kľúčových závodov Suzuki pritom vyrobilo vo fiškálnom roku 2010 historicky najviac za takéto obdobie: 2 milióny 878 tisíc áut. V porovnaní s predošlým fiškálnym rokom to je celkové zvýšenie o 13,1 percenta a pri automobiloch určených na export o 18,8 percenta.
Dosiahnuté výsledky podnietil najmä úspešný odbyt malých vozidiel a áut s pohonom 4x4. Tiež skutočnosť, že Suzuki si v sledovanom období udržalo silné postavenie aj na rastúcich trhoch Indie, Číny, Indonézie a Pakistanu.
Úspech zožala táto japonská značka tiež na domácom trhu. Vyše pol milióna (520 731), teda 32 percent zo všetkých tzv. "kei car" automobilov dodaných v Japonsku za uvedené obdobie, bolo značky Suzuki. Kei car je japonské označenie pre vozidlá maximálnej dĺžky 3,4 m, objemu motora do 0,66 litra a výkonu do 47kW/ 64 koní.
Autor: J. Goldberger