Piatok, 13 apríl 2012
Celoeurópska súťaž študentov umeleckých škôl "Young, Creative, Chevrolet" je už v plnom prúde. Na šiestom ročníku sa zúčastňuje vyše 250 škôl z 24 krajín Európy. Pre porovnanie – na prvom ročníku v 2007 sa jej zúčastnilo 32 škôl z 8 európskych krajín. V minulom roku to bolo 155 škôl z 22 krajín.
Zo Slovenska potvrdili v tomto ročníku svoju účasť tri školy. Počet kategórií sa zmenil na štyri: Vizuálne umenie, Video, Fotografia a Móda. Slovenskí študenti odovzdali svoje práce vo všetkých kategóriách. Práce vyhodnotí odborná porota a výsledky národných kôl budú vyhlásené do konca júna.
Motiváciou študentov pre účasť v súťaži je získavanie nových skúseností, inšpirácie a do istej miery aj odmeny za umiestnenie. V národnom kole je to za prvé tri miesta 1200, 800
a 500 €, v európskom finále dokonca 4000 € a unikátny zážitok zo zákulisia príslušného odboru pre víťaza a 3000, resp. 2000 € za ďalšie dve miesta.
Tradične zaujímavé sú zadania v jednotlivých kategóriách. Úlohou mladých módnych tvorcov je vytvoriť outfit na automobilovú cestu snov – v Chevrolete podľa vlastného výberu. Študenti zameraní na oblasť vizuálneho umenia tvoria unikátnu a pôsobivú potlač na tričko a mikinu s dôrazom na postoj a dynamiku s jemným odkazom na značku Chevrolet.
Tvorcovia videa majú za úlohu vytvoriť dielko, ktoré motivuje ľudí, aby vo svojom živote niečo vykonali, aby sa rozhýbali skôr, než im ďalšia príležitosť prekĺzne medzi prstami. Nádejní fotografi sa snažia svojou snímkou zachytiť príležitosť, energiu a posun smerom k novému spôsobu existencie s dôrazom na budúcnosť.
Slovenskí a českí študenti patria k horúcim favoritom tejto veľkolepej súťaže. Potvrdil to najmä minulý ročník, keď na slávnostnom vyhlásení víťazov a odovzdávaní cien počas gala večera v Londýne získala v kategórii Móda najvyššie ocenenie Ľubica Mildeová z STU Bratislava. V kategórii fotografia získali prvé miesto študenti z Univerzity Tomáša Baťu zo Zlína.
Autor: janGold