Subaru si na Slovensku polepšilo

Pondelok, 27 január 2014

Značka Subaru bilancuje rok 2014 na Slovensku ako veľmi vydarený. Zvýšila počty predaných kusov a zároveň aj svoj podiel medzi značkami. Prispel k tomu najmä crossover Subaru XV, ktorého predaj predstavoval takmer polovicu predaných exemplárov. Spolu v roku 2014 si na Slovensku kúpilo nové Subaru 303 zákazníkov.

Subaru XV
Subaru XV bol na Slovensku v uplynulom roku najžiadanejším modelom tejto značky

Napriek poklesu predaja nových osobných áut na Slovensku o 4,72 %, dosiahla značka Subaru historický rekord. Po prvý raz pokorila hranicu tristo vozidiel a s počtom 303 predaných áut zaznamenala nárast o takmer 28 percent. Trhový podiel prémiovej japonskej značky sa oproti roku 2012 zvýšil z 0,34 na 0,46 %.

Bestsellerom Subaru bol v roku 2013 jednoznačne nový model v ponuke, crossover Subaru XV, ktorý tvoril takmer polovicu predaných aut značky Subaru. Vystriedal tak SUV Forester, ktorý si kúpila stovka zákazníkov. Tretie miesto s takmer päťdesiatkou predaných kusov obsadila vlajková loď Subaru, model Outback.

Pri modeli XV sa viac ako polovica zákazníkov rozhodla pre benzínové motorizácie. Zaujímavosťou je, že benzínové pohonné jednotky si zvolilo aj viac ako 40 % nových majiteľov SUV Forester. Svedčí to o technickej vyspelosti motorov tohto modelu a reálne nízkej spotrebe najnovšej generácie benzínových pohonných jednotiek typu boxer.

Pri modeli Outback naopak dominovala naftová motorizácia druhej generácie. Do predaja totiž v roku 2013 po prvý raz v Subaru prišla kombinácia naftového prepĺňaného motora s automatickou prevodovkou.

Cieľom Subaru v roku 2014 je obhájiť pozíciu z vlaňajška. V letných mesiacoch Subaru na slovenský trh uvedie novú generáciu ikonického modelu WRX STI. Ide však skôr o imidžový doplnok ponuky, keďže základom ponuky naďalej zostávajú Subaru XV, Forester a Outback v modelových ročníkoch 2014.

Subaru si podľa generálneho manažéra na Slovensku Rastislava Crkoňa nebudeme kupovať trhový podiel zľavami na hranici únosnosti. Cieľom značky na Slovensku je podľa neho dosiahnuť podiel na trhu 0,5 percenta v krátkodobom a 0,7 percenta v dlhodobom horizonte. Dosiahnuť to Subaru chce niekoľkými novinkami. Napríklad rozšírením záruky na päť rokov, či po osvedčených tretinkách zaviesť novú možnosť financovania na štvrtiny.

Po úspešnom vlaňajšom uvedení ročného servisu zadarmo pre model Forester rozšíri Subaru tento produkt aj na modely Subaru XV a Outback. Zároveň vo svojom predajno-servisnom mieste v Bratislave zaviedlo pilotný projekt Servisné piatky. Tu každý piatok skontrolujú vyškolení technici majiteľom vozidiel Subaru ich autá bezplatne.

Autor: J. Goldberger
Foto: Subaru
Pridať komentár
Bleskovky
bmw-i5-touring-flash kopie
Šiesty ročník ankety Elektromobil roka 2024 o najlepšie elektrické a plug-in hybridné automobily na slovenskom trhu za rok 2024 pozná svojich víťazov. Automobily BMW získali tri pódiové umiestnenia: BMW i7 M70 prvé miesto v kategórii luxusný elektromobil, BMW XM v kategórii plug-in hybrid, a BMW radu 5 Touring druhé miesto v kategórii rodinných elektromobilov. Ankety sa zúčastnilo 8656 hlasujúcich, ktorí svojimi hlasmi na internetovom portáli mojelektromobil.sk vybrali tie najlepšie automobily na slovenskom trhu v troch kategóriách. O priazeň slovenskej verejnosti sa uchádzalo spolu 123 nominovaných vozidiel.BMW i5 Touring
bmw-group
BMW Group, nemecký výrobca prémiových vozidiel, chce pokračovať v raste svojej produkcie i v tomto fiškálnom roku. Motivuje ho k tomu úspešný rok 2023, v ktorom jeho prémiový segment dodal na trh historicky najviac vozidiel a zaznamenal najvyššie predaje. Modelmi, ktoré majú produkciu bavorského producenta najviac potiahnuť na požadovanú úroveň, majú byť aj v roku 2024 čisto elektrické vozidlá a modely z vyššieho prémiového segmentu, vrátane modelov BMW radu 7, BMW X7 a luxusné Rolls-Royce s čisto elektrickým pohonom Rolls-Royce Spectre. V oboch týchto segmentoch verí skupina BMW vo výrazný dvojciferný rast. Očakáva sa, že prispejú k tomu aj modely BMW radu 5, BMW i5, ale aj elektrické kombi Touring i5.
matador
V prieskume spotrebiteľskej dôvery Slováci po ôsmy raz volili značky, ktorým dôverujú najviac. Zúčastnila sa ho reprezentatívna vzorka dvetisíc respondentov. Do prieskumu boli zahrnuté značky, ktoré sú najsilnejšími na slovenskom trhu. V kategórii výrobcov pneumatík získal ocenenie Najdôveryhodnejšia značka roku 2023 tradičný výrobca pneumatík Matador, ktorý je súčasťou koncernu Continental. Matador tak potvrdil povesť spoľahlivosti a kvality za rozumnú cenu. Značka s viac ako 115 rokmi skúseností je najdôveryhodnejšia pre 20,6 % respondentov. Na druhom mieste sa umiestnila značka Continental. Roman Moško, komunikačný manažér Continental Barum: "Sme hrdí, že značka Matador je medzi slovenskými vodičmi vnímaná ako symbol dôvery a kvality. Má dlhoročnú tradíciu, široké portfólio a spoľahlivú kvalitu.”Matador Hectorra 5