Subaru si na Slovensku polepšilo

Pondelok, 27 január 2014

Značka Subaru bilancuje rok 2014 na Slovensku ako veľmi vydarený. Zvýšila počty predaných kusov a zároveň aj svoj podiel medzi značkami. Prispel k tomu najmä crossover Subaru XV, ktorého predaj predstavoval takmer polovicu predaných exemplárov. Spolu v roku 2014 si na Slovensku kúpilo nové Subaru 303 zákazníkov.

Subaru XV
Subaru XV bol na Slovensku v uplynulom roku najžiadanejším modelom tejto značky

Napriek poklesu predaja nových osobných áut na Slovensku o 4,72 %, dosiahla značka Subaru historický rekord. Po prvý raz pokorila hranicu tristo vozidiel a s počtom 303 predaných áut zaznamenala nárast o takmer 28 percent. Trhový podiel prémiovej japonskej značky sa oproti roku 2012 zvýšil z 0,34 na 0,46 %.

Bestsellerom Subaru bol v roku 2013 jednoznačne nový model v ponuke, crossover Subaru XV, ktorý tvoril takmer polovicu predaných aut značky Subaru. Vystriedal tak SUV Forester, ktorý si kúpila stovka zákazníkov. Tretie miesto s takmer päťdesiatkou predaných kusov obsadila vlajková loď Subaru, model Outback.

Pri modeli XV sa viac ako polovica zákazníkov rozhodla pre benzínové motorizácie. Zaujímavosťou je, že benzínové pohonné jednotky si zvolilo aj viac ako 40 % nových majiteľov SUV Forester. Svedčí to o technickej vyspelosti motorov tohto modelu a reálne nízkej spotrebe najnovšej generácie benzínových pohonných jednotiek typu boxer.

Pri modeli Outback naopak dominovala naftová motorizácia druhej generácie. Do predaja totiž v roku 2013 po prvý raz v Subaru prišla kombinácia naftového prepĺňaného motora s automatickou prevodovkou.

Cieľom Subaru v roku 2014 je obhájiť pozíciu z vlaňajška. V letných mesiacoch Subaru na slovenský trh uvedie novú generáciu ikonického modelu WRX STI. Ide však skôr o imidžový doplnok ponuky, keďže základom ponuky naďalej zostávajú Subaru XV, Forester a Outback v modelových ročníkoch 2014.

Subaru si podľa generálneho manažéra na Slovensku Rastislava Crkoňa nebudeme kupovať trhový podiel zľavami na hranici únosnosti. Cieľom značky na Slovensku je podľa neho dosiahnuť podiel na trhu 0,5 percenta v krátkodobom a 0,7 percenta v dlhodobom horizonte. Dosiahnuť to Subaru chce niekoľkými novinkami. Napríklad rozšírením záruky na päť rokov, či po osvedčených tretinkách zaviesť novú možnosť financovania na štvrtiny.

Po úspešnom vlaňajšom uvedení ročného servisu zadarmo pre model Forester rozšíri Subaru tento produkt aj na modely Subaru XV a Outback. Zároveň vo svojom predajno-servisnom mieste v Bratislave zaviedlo pilotný projekt Servisné piatky. Tu každý piatok skontrolujú vyškolení technici majiteľom vozidiel Subaru ich autá bezplatne.

Autor: J. Goldberger
Foto: Subaru
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.