Pondelok, 27 január 2014
Značka Subaru bilancuje rok 2014 na Slovensku ako veľmi vydarený. Zvýšila počty predaných kusov a zároveň aj svoj podiel medzi značkami. Prispel k tomu najmä crossover Subaru XV, ktorého predaj predstavoval takmer polovicu predaných exemplárov. Spolu v roku 2014 si na Slovensku kúpilo nové Subaru 303 zákazníkov.
Napriek poklesu predaja nových osobných áut na Slovensku o 4,72 %, dosiahla značka Subaru historický rekord. Po prvý raz pokorila hranicu tristo vozidiel a s počtom 303 predaných áut zaznamenala nárast o takmer 28 percent. Trhový podiel prémiovej japonskej značky sa oproti roku 2012 zvýšil z 0,34 na 0,46 %.
Bestsellerom Subaru bol v roku 2013 jednoznačne nový model v ponuke, crossover Subaru XV, ktorý tvoril takmer polovicu predaných aut značky Subaru. Vystriedal tak SUV Forester, ktorý si kúpila stovka zákazníkov. Tretie miesto s takmer päťdesiatkou predaných kusov obsadila vlajková loď Subaru, model Outback.
Pri modeli XV sa viac ako polovica zákazníkov rozhodla pre benzínové motorizácie. Zaujímavosťou je, že benzínové pohonné jednotky si zvolilo aj viac ako 40 % nových majiteľov SUV Forester. Svedčí to o technickej vyspelosti motorov tohto modelu a reálne nízkej spotrebe najnovšej generácie benzínových pohonných jednotiek typu boxer.
Pri modeli Outback naopak dominovala naftová motorizácia druhej generácie. Do predaja totiž v roku 2013 po prvý raz v Subaru prišla kombinácia naftového prepĺňaného motora s automatickou prevodovkou.
Cieľom Subaru v roku 2014 je obhájiť pozíciu z vlaňajška. V letných mesiacoch Subaru na slovenský trh uvedie novú generáciu ikonického modelu WRX STI. Ide však skôr o imidžový doplnok ponuky, keďže základom ponuky naďalej zostávajú Subaru XV, Forester a Outback v modelových ročníkoch 2014.
Subaru si podľa generálneho manažéra na Slovensku Rastislava Crkoňa nebudeme kupovať trhový podiel zľavami na hranici únosnosti. Cieľom značky na Slovensku je podľa neho dosiahnuť podiel na trhu 0,5 percenta v krátkodobom a 0,7 percenta v dlhodobom horizonte. Dosiahnuť to Subaru chce niekoľkými novinkami. Napríklad rozšírením záruky na päť rokov, či po osvedčených tretinkách zaviesť novú možnosť financovania na štvrtiny.
Po úspešnom vlaňajšom uvedení ročného servisu zadarmo pre model Forester rozšíri Subaru tento produkt aj na modely Subaru XV a Outback. Zároveň vo svojom predajno-servisnom mieste v Bratislave zaviedlo pilotný projekt Servisné piatky. Tu každý piatok skontrolujú vyškolení technici majiteľom vozidiel Subaru ich autá bezplatne.
Autor: J. GoldbergerFoto: Subaru