Stratégia BMW: Mini od roku 2025 plne elektrickou značkou

Nedeľa, 04 apríl 2021

S ambicióznymi plánmi rastu vstúpila do roku 2021 spoločnosť BMW, ktorá v najbližších mesiacov pustí na cesty prvých predstaviteľov svojej ďalekosiahlej technologickej ofenzívy. Vyplýva to zo strategických záverov výročnej konferencie BMW.

1-mini-cooper-se

Od polovice desaťročia posunú nové generácie vozidiel BMW i Mini prémiovú mobilitu na úplne novú úroveň a to najmä z technologického hľadiska.

Počet plne elektrických vozidiel vyrobených spoločnosťou BMW by mali medzi rokmi 2025 a 2030 medziročne narastať o viac ako 20 percent. Dodávky plne elektrických vozidiel spoločnosti BMW by mali tvoriť do roku 2030 približne 50 percent.

BMW očakáva, že do desiatich rokov bude na cestách celého sveta približne desať miliónov plne elektrických vozidiel.

Značka Mini bude pri ďalšom napredovaní zohrávať priekopnícku rolu. Ako mestská značka je ideálnym kandidátom na elektrickú mobilitu. Úplne posledný nový model so spaľovacím motorom sa predstaví v roku 2025. Od tohto momentu budú už len vozidlá s elektrickým pohonom.

Do roku 2027 budú plne elektrické modely tvoriť minimálne 50 percent všetkých vozidiel Mini dodaných zákazníkom. V desaťročí od roku 2030 bude modelový rad Mini plne elektrický. Naďalej pôjde o globálnu značku s prítomnosťou v každom regióne sveta.

V závode Oxford sa momentálne vyrába plne elektrický model Mini SE. Nástupca modelu Mini Countryman bude od roku 2023 vznikať v závode v Lipsku.

Nový crossover Mini sa bude vyrábať vo verziách so spaľovacím ako aj s plne elektrickým pohonom.

Spoločnosť BMW mieni podľa záverov svojej tohtoročnej marcovej výročnej konferencie znížiť do roku 2030 emisie uhlíka produkované jej vozidlami o 40 percent. Dopomôcť tomu má ďalekosiahla produktová stratégia, hlavne masívne rozširovanie elektromobility.

Autor: J. Goldberger
Foto: BMW
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.