Utorok, 14 august 2018
Smart je do mesta ako stvorený. Je malý, pohodlný, pre dvoch dostatočne priestranný a primerane komfortný. Nie je síce lacný, zato však svojim spôsobom jedinečný a svojimi hravými tvarmi nezameniteľný. V mestách prepchatých autami sa s ním ľahko parkuje, zaberá len málo miesta a ľahko sa ovláda. Navyše je aj úsporný.
Pred 20 rokmi prišlo na trh jeden z najnezvyčajnejších sériových automobilov. Je poznateľne iný než bežné autá – Smart city kupé, dnes ho poznáme pod menom Smart Fortwo. Od roku 2014 brázdi po našich cestách už jeho tretia generácia. S dĺžkou niečo cez dva a pol metra sa kompaktné dvojsedadlové vozidlo zmestí do medzery na zaparkovanie aj priečne a zakladá tak vlastnú triedu.
Výroba malých smartov sa začala v júli 1998 a po 20 rokoch výroby možno konštatovať, že nápad sa presadil, keď doposiaľ sa predalo viac ako 2,2 milióna smartov. Vďaka technickým novinkám a dizajnu, ktorý spája funkčnosť s radosťou zo života, sa zo smartu stalo kultové auto. Ako jedna z prvých značiek sa usiluje o prechod od spaľovacieho motora na elektrický pohon.
"Dvadsať rokov smartu, to je v prvom rade príbeh úspechu nášho tímu a našich obchodníkov, ktorí sa svojou kompetentnosťou, tvorivosťou a nadšením angažujú za vyššiu kvalitu života ľudí v meste," poznamenáva dlhoročná riaditeľka značky Smart Annette Winklerová.
Spočiatku bol Smart Fortwo v ponuke najskôr iba v Nemecku a ôsmich ďalších európskych krajinách, v súčasnosti ho možno získať v 46 krajinách na celom svete.
V roku 2014 prišla na trh aktuálna tretia generácia. Smart Fortwo bol vylepšený takmer po všetkých stránkach a teraz je výrazne komfortnejší. Koncepcia motora vzadu, typická pre značku smart, je prvý raz v ponuke aj v štvormiestnom Smart Forfour. Smart Fortwo a Smart Forfour sú členmi tej istej rodiny. Mnohé dizajnové znaky, napríklad svetlomety, mriežka chladiča v prednej časti a ikonická bezpečnostná bunka tridion sú rovnaké.
"Smart je od počiatku priekopníkom automobilového priemyslu vo viacerých oblastiach: od revolučnej koncepcie cez architektúru závodu v Hambachu, až po najaktuálnejšie zameranie značky na čisto elektrické pohony," vysvetľuje Annette Winklerová.
Autor: jGold