Streda, 20 júl 2011
Na tohtoročnom pelotóne sponzorov Tour de France získala česká automobilka Škoda Auto špeciálnu cenu poroty za svoju reklamnú karavánu.
Karavána Škoda zahŕňala päť vozidiel Yeti 4x4 a jedno spektakulárne vozidlo, ktoré bolo vyrobené práve na účel Tour. Je ním špeciálne upravený kamión, z ktorého bola odstránená kabína a nahradená modelom Yeti, ktorému pre zmenu odstránili motor a niektoré doplnky.
Pelotón karavány celkovo tvorí 160 pestrofarebných a rôzne dekorovaných vozidiel. Do jazdy je zapojených 33 značiek, ktoré dokopy rozdajú viac než 16 miliónov darčekov. Na trať sa kvôli predvádzacej jazde sponzorov príde pozrieť až 39 percent z celkového množstva divákov. História pelotónu siaha až do roku 1930, kedy svoju cestu absolvoval po prvý raz.
Automobilka Škoda Auto je oficiálnym partnerom cyklistických pretekov Tour de France od roku 2004.
Autor: J. GoldbergerFoto: Škoda Auto