Pondelok, 22 december 2008
Továrenský tím Škoda sa vracia do majstrovstiev sveta rallye. Oficiálna premiéra súťažného špeciálu Škoda Fabia Super 2000 sa odohrá na januárovej Rallye Monte Carlo (21.-24.1.2009) v rámci šampionátu IRC (Intercontinental Rally Challenge).
Vo farbách továrenského tímu Škoda Motorsport sa predstaví Jan Kopecký so spolujazdcom Petrom Starým a fínska posádka Juho Hänninen s Mikkom Markkulom. Stalo sa tak po tom, čo Škoda Auto úspešne dokončila proces homologizácie vozidla a od medzinárodnej automobilovej federácie FIA dostala oficiálne potvrdenie, ktoré povoľuje štart Fabia Super 2000 na súťažiach organizovaných FIA.
Škoda tak nadviaže na viac ako storočnú tradíciu motoristického športu značky s okrídleným šípom. Automobilka bude nasadzovať svoje dve posádky na vybraných súťažiach, najmä v seriáli IRC. Prichádza dobre pripravená a s konkurencieschopným automobilom. Na tomto poli chce spolupracovať so svojimi importérmi a hľadať možnosti využitia súťažného špeciálu na jednotlivých národných úrovniach. Chce tiež úspešne naštartovať predaj súťažného automobilu záujemcom z radov súkromných jazdcov a tímov. Popritom bude ďalej prebiehať vývoj a testovanie Fabie Super 2000.
Šéfom tímu Škoda Motorsport je Michal Hrabánek. Obaja vybraní jazdci, Jan Kopecký i Juho Hänninen, sú podľa neho napriek svojmu mladému veku na veľmi dobrej jazdeckej úrovni a disponujú aj dostatkom skúseností. Obaja majú dôveru vedenia a Škoda Motosport verí, že aj vďaka novému súťažnému špeciálu ich výkonnosť bude ďalej rásť a že spolu budú úspešne reprezentovať značku Škoda v automobilových súťažiach.
Základné parametre špeciálu Škoda Fabia Super 2000
Motor | zážihový atmosférický štvorvalec, 16 ventilov, hliníkový blok a hlava valcov |
Zdvihový objem | 1998 cm³ |
Výkon | 265 koní |
Krútiaci moment | 245 Nm |
Prevodovka | 6stupňová sekvenčná X-trac s troma mechanickými diferenciálmi |
Spojka | AP Racing, priemer 184 mm |
Elektronika | Magneti Marelli |
Dĺžka/šírka | 3992/1798 mm |
Rázvor | 2486 mm |
Hmotnosť | 1200kg |
Pohon | 4x4 |
Zavesenie | McPherson – vpredu aj vzadu |
Tlmiče | Reiger Racing systém |
Brzdy | Brembo, kotúče s priemerpm 355 mm vpredu a 300 mm vzadu (asfalt), šotolina 300 mm vpredu aj vzadu |
Kolesá | disky OZ s pneumatikami BF Goodrich 18" (asfalt) a 15" (šotolina) |