Shell V-Power: Omladí motor, vráti výkon

Štvrtok, 28 september 2023

Shell patrí k tým naj rafinérskym spoločnostiam, ktoré vývoj svojich produktov pre širokú spotrebiteľskú verejnosť a ich následné uvádzanie na trh aj mediálne a zoširoka prezentujú. Práve na takúto prezentačnú akciu pozval Shell do Prahy slovenských a českých novinárov z motoristickej branže.

1-shell2

Úplne nový Shell V-Power

Shell zostal verný svojej tradícii prezentovania nových produktov aj teraz, keď britská nadnárodná spoločnosť uvádza do predaja úplne nové prémiové vysokokvalitné palivá pre benzínové i vznetové motory Shell V-Power, ktoré potešia najmä vyznávačov čistých motorov, bez uhlíkových usadenín, teda bez karbónu.

So Shellom hurá do Prahy

To o čom sa bude hovoriť v Prahe na tlačovom konferencii nikto s pozvaných novinárov nevedel do poslednej chvíle. Shell si totiž pozval novinárov do hlavného mesta Českej republiky trošku netradičným spôsobom, keď v pozvánke uviedol tajomné "100 % neodolateľná pozvánka". Čo Shell chcel predstaviť či ukázať, sme sa nedozvedeli ani v autobuse, ktorý nás viezol na podujatie do Prahy.

Do otvorenia tlačovej konferencie na druhom poschodí hotela Juliš na Václavskom námestí sme netušili o čo pôjde. Takže dôvod pozvania na podujatie bol dokonale utajený.

Z formuly1 k Shellu V-Power

Až prvé obrázky na prezentačnej tabuli a známi komentátori formuly1, Slovák Števo Eisele a Čech Josef Král prezradili, že olejárska spoločnosť uvádza na trh nové prémiové palivá, úplne novú generáciu "prémioviek" Shell V-Power, následníka súčasnej novinky, nazvime ju V-Power II.

Shell ako celosvetový expert na palivá

Benzín a nafta spoločnosti Shell kŕmi motory spaľovacích motorov už viac ako sto rokov. Je za tým vyše 100 rokov vývoja vo vlastných laboratóriách, tisíce hodín výskumu a spoločnosť je známa aj veľmi úzkou previazanou spoluprácou s Ferrari. V spoločnosti vždy dominovala snaha po dokonalosti. Aj preto je Shell celosvetovým expertom na motorové palivá.

Shell V-Power a prémiové palivá

Ak sme novinku Shellu označili ako V-Power II, tak preto, že druh prémiových palív s týmto označením už na červeno-žltých čerpačkách máme už dlhé roky.

Novinka novej generácie je, podobne ako predchádzajúce prémiové palivá, tak pre zážihové ako aj vznetové, resp. benzínové a naftové motory. To, že ich tu teraz máme, je výsledok mnohoročného vývoja stovky inovátorov Shellu v jej vývojovej centrále v Dortmunde.

Centrála výskumu a vývoja v Dortmunde

V precíznej a názornej prezentácii predstavil manažment Shellu Českej a Slovenskej republiky nové motorové palivá, tiež pozvaní odborníci prítomní na prezentácii. Niektorí sa na ich viacročnom vývoji vo vývojovom stredisku v Dortmunde, ktoré je ústredným vývojovým pracoviskom Shellu v Európe, aj podieľali.

Logo z mušle hrebenatky

Logo spoločnosti Shell zostavené z podoby mušle hrebenatky v žlto-červenej farbe poznajú motoristi na celom svete. Veď vždy, keď sa potrebujú posunúť s autom o kus ďalej, a navykli si tankovať práve na "shellkách", zabočia potom k stojanom s prémiovým palivom V-Pover.

Prečo práve V-Power

Motoristi čo Shell V-Power pravidelne tankujú do nádrží svojich áut vedia, prečo kupujú práve tento druh paliva. Benzín či nafta V-Power ako prémiové palivá majú oproti iným v sebe niečo, čo chráni ich motor a zvyšuje jeho životnosť, predlžuje kilometrový priebeh, vydáva menej emisií a nižšou spotrebou menej zaťažuje peňaženku motoristov.

Shell V-Power obsahuje kvalitné prísady, aditíva. Tie z vývoja Shellu dokážu udržať spaľovací motor čistejší ako bežné palivá. Po ich spálení sa spaľovacie priestory motorov a vstrekovacie komponenty nezanášajú uhlíkovými usadeninami, nepríjemne tvrdým karbónom.

Práve preto V-Power

Moderné spaľovacie motory sú stavané na vysoké výkony, kde sú vystavované vysokým teplotám a tlakom. Pri bežných palivách to môže mať za následok usadzovanie väčšieho množstva uhlíkových nečistôt na kľúčových súčastiach palivového systému. Vtedy môže skôr prísť k poruche motora a majiteľa čaká potom náročnejšia a drahšia oprava.

Kvalitné prémiové palivá Shell V-Power dokonale prehoria v spaľovacom priestore motora, neznečisťujú motor a chránia ho tak pred možným poškodením.

Nebezpečné uhlíkové usadeniny

Ak palivová zmes dokonale neprehorí v spaľovacom priestore moderného motora, na viacerých jeho častiach a palivovej sústavy sa vytvoria karbónové (uhlíkové) usadeniny, dochádza potom k zníženiu výkonu motora, k zvýšenej spotrebe paliva a k zvýšeniu emisií vo výfukových plynoch. Dosť často aj k poruchám motorov a nákladným opravám.

Čo staršie motory

Často diskutovanou je otázka, či Shell V-Power dokáže pomôcť starším motorom, ktoré už uhlíkové usadeniny nesporne v sebe majú. Či má zmysel začať V-Power tankovať a či to nebude mať na starší motor nepriaznivý dopad.

Shell uisťuje, že aj staršie motory môžu začať používať palivá V-Power. Prax ukázala, rovnako aj takto cielený pokus, že to oživí a vyčistí motor od karbónových usadenín.

Potvrdil to aj nezávislý test na12-ročnom aute s viac ako 170 000 najazdenými kilometrami. To po najazdení ďalších 10 000 km významne zlepšilo svoje prevádzkové parametre.

Zamedzuje aj odstraňuje

Shell V-Power pomáha nielen zamedziť vzniku nových karbónových usadenín, ale zároveň odstraňuje aj tie existujúce. Nestačí však tankovať prémiové Shell len sporadicky, ale vyslovene pravidelne, a plnú nádrž. Časom sa jeho dobré účinky prejavia napríklad tichším chodom, vyšším výkonom, lepšou akceleráciou i nižšou spotrebou.

Nový Shell V-Power je už v predaji

Motoristi si nové prémiové palivá Shell V-Pover môžu načerpať do svojich áut už od pondelka 25. septembra na všetkých čerpacích staniciach Shell na celom Slovensku, a rovnako aj v Českej republike.

1-shell2 2-shell2 3-shell2 4-shell2 5-shell2 6-shell2 7-shell2 8-shell2 9-shell2
Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.