Shell testoval slovenských vodičov

Piatok, 06 máj 2011

Slovenskí vodiči sú k svojim automobilom zodpovední. Vyplynulo to z nezávislého prieskumu agentúry GfK pre spoločnosť Shell Slovakia, ktorý sa uskutočnil v apríli na reprezentatívnej vzorke aktívnych vodičov z celého Slovenska.

Shell prieskum
Až 62 % opýtaných motoristov je ochotných priplatiť si za kvalitnejšie prémiové palivo

Výsledky prieskumu preukázali, že až 56 % aktívnych vodičov kladie dôraz na kvalitnú údržbu a starostlivosť o automobil, používa značkové náhradné diely, kvalitné palivo a stará sa o dobrý technický stav vozidla i jeho vzhľad. Polovica aktívne jazdiacich ľudí pozná rozdiel medzi bežným a prémiovým palivom a až 62 % opýtaných je ochotných priplatiť si za kvalitnejšie palivo.

Z nezávislého prieskumu GfK tiež vyplynulo, že až 85 % vodičov jazdí každý alebo takmer každý deň, pričom ďalších 12 % jazdí minimálne 2 až 3 krát za týždeň. Nadpolovičná väčšina, celkovo až 56 % opýtaných, sa považuje za starostlivých vodičov. Takých, čo kladú dôraz na kvalitnú údržbu a starostlivosť o svoje vozidlo, používajú značkové náhradné diely, kvalitné palivo a starajú sa o dobrý vzhľad a technický stav vozidla. Pravidelne podstupujú s vozidlom technické prehliadky. V danom segmente sú vo väčšej miere zastúpení najmä starší ľudia, ženy, majitelia novších áut, pre ktorých je jazdenie zároveň aj záľubou.

V prieskume až 93,5 % vodičov uviedlo, že pozná svoju priemernú spotrebu paliva a 75 % z nich realizuje kroky na jej zníženie. Patria medzi ne plynulá jazda a predvídanie vývoja dopravnej situácie, či vyhýbanie sa vysokým otáčkam a prudkej akcelerácii. Takmer všetci vodiči sú ochotní zmeniť štýl svojej jazdy i tankovať špeciálne palivo za účelom zníženia spotreby. Viac ako polovica vodičov deklaruje, že vie rozoznať bežné palivo od prémiového. Ako dôvod pre jeho tankovanie uvádzajú vyšší výkon motora a ochranu pred usadeninami v motore. Dve tretiny všetkých vodičov sú ochotní zaplatiť za kvalitnejšie palivo viac.

"Z nezávislého prieskumu nám vyplynulo", - uviedol Igor Janok, riaditeľ prevádzky čerpacích staníc Shell na Slovensku, "že slovenskí automobilisti majú záujem o kvalitné prémiové palivá a poznajú ich hlavné benefity. Väčšina slovenských vodičov vie, že motor je najdôležitejšou časťou každého automobilu a preto považuje kvalitné palivá za podstatné pre jeho dlhšiu životnosť. Pre týchto vodičov má Shell riešenie, ktorým sú prémiové palivá Shell V-Power, ktoré aktívne čistia váš motor, chránia jeho najdôležitejšie časti a zároveň vylepšujú jeho výkon."

Shell prieskum
Prémiové palivá Shell V-Power čistia a chránia motor a zároveň vylepšujú jeho výkon

O svoj automobil sa stará a údržbu realizuje včas až 94,5 % slovenských vodičov. Podstatnej väčšine tak záleží na dobrom technickom stave vozidla bez ohľadu na vek, skúsenosti, počet najazdených kilometrov či vek automobilu. V prípade poruchy či údržby automobilu sa približne 60 % spolieha na odbornú pomoc profesionálnych servisov.

Nezávislý prieskum vypracovala spoločnosť GfK exkluzívne pre Shell Slovakia na reprezentatívnej vzorke 800 aktívnych šoférov, ktorí najazdia ročne aspoň 7500 kilometrov a jazdia častejšie ako raz za mesiac.

Shell prieskum Shell prieskum Shell prieskum Shell prieskum
Autor: red-shell
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.