Utorok, 18 december 2012
Frank M. Rinderknecht, švajčiarsky konštruktér, zakladateľ a spolumajiteľ spoločnosti Rinspeed siahol aj tentoraz do svojich nevyčerpateľných inšpirácií, a tak ako každoročne, pripravil na ženevský autosalón svoju novú víziu. Ak tie predchádzajúce boli zamerané ako fantazijné technické riešenia či zaujímavosti, tentoraz sa Rinderknecht podujal riešiť dopravu v mestách a chce tak inšpirovať svoje okolie. Jeho projekt MicroMax navrhuje racionálny spôsob budúceho zlepšenia dopravy v mestách.
Ak sa pozeráme na tvorivosť Franka Rinderknechta, môžeme povedať, že okrem švajčiarskych hôr, čokolád a hodiniek sú svetovo preslávené aj jeho inovatívne riešenia. Tentoraz sa Švajčiar pustil do revolučného riešenia dopravy v mestách na krátke vzdialenosti. Svoj MicroMax predstaví na autosalóne v Ženeve v marci budúceho roku. V projekte MicroMax má v úmysle zlúčiť osobnú a verejnú dopravu v obzvlášť šikovným spôsobom.
Rinderknecht chce skombinovať individuálnu dopravu s hromadnou dopravou. Ten kto by vlastnil navrhované vozidlo by sa prostredníctvom internetu, sociálnej siete či inteligentného mobilného telefónu (smartfónu) dohodol s ľuďmi zo svojho okolia, ktorí cestujú rovnakým smerom, kde nastúpia a kam sa potrebujú dostať. Pre takúto dopravu je podľa konštruktéra vozidlo MicroMax s unikátnymi sedadlami ideálnym riešením.
MicroMax s dĺžkou 3,6 m, ktorá je približne rovnaká ako má hatchback Mini, ponúka vraj nielen dostatok priestoru pre vodiča, troch dospelých a kočík alebo nákupný vozík, ale poskytuje tiež požadované súkromie. Mikrovozidlo vysoké 2,2 metra má nielen pohodlné a priestorovo úsporné sedadlá (s bezpečnostnými pásmi) skôr na "polosed" ako na pohodlné sedenie, ale uspokojí cestujúcich aj poskytnutým priestorom. Počas cesty môže byť pasažierom k dispozícii kávovar, chladnička, nápoje a poskytne aj neobmedzenú konektivitu pre zábavné účely alebo prácu.
MicroMax je plne elektrické vozidlo poháňané bližšie nešpecifikovaným elektromotorom. Podľa Rinderknechta si MicroMax kladie za cieľ podporiť potenciálnych cestujúcich, odviesť ich pohodlne a jednoducho. Navyše každý cestujúci znižuje emisie CO2 i prepravné náklady, ale aj dopravné zápchy.
Autor: J. GoldbergerFoto: Rinspeed