Utorok, 22 január 2019
Francúzska automobilka Renault navýšila v minulom roku predaj svojich automobilov na rekordných 3,88 milióna vozidiel, čo oproti predchádzajúcemu roku znamená nárast o 3,2 percenta.
Za nárast predaja vďačí Renault aj čínskym značkám Jinbei a Huasong, ktoré s Renaultom spolupracujú od začiatku roku 2018 a sú súčasťou francúzskej značky, resp. patria ako spoločný podnik k Renaultu.
V segmente elektrických vozidiel vzrástli tržby značky Renault v priebehu minulého roka o 37 %, primárne v druhej polovici roka (+ 62%). Renault je európskym lídrom s 22 % podielom elektrických áut na trhu.
V segmente ľahkých úžitkových vozidiel vzrástol podiel skupiny Renault o 33,7 % (619 229 vozidiel). Okrem predaja Jinbei a Huasongu sa tržby zvýšili o 0,9 % na 467 042 vozidiel.
Skupina Renault sa v roku 2019 bude usilovať o mierny nárast tržieb najmä v druhej polovici roka vďaka predstaveniu nových modelov a nového modelu Clio. Nová vlajková loď skupiny Renault v Európe sa predstaví na autosalóne v Ženeve v marci tohto roku.
Autor: gold