Piatok, 21 január 2011
Predaj nových automobilov na Slovensku v roku 2010 nebol pre predajné spoločnosti tak úspešný ako rok 2009. Všeobecne sa v uplynulom roku predalo na Slovensku menej nových automobilov. Renault Slovensko si napriek tomu udržal v počte predaných automobilov medzi slovenskými importérmi druhú priečku s trhovým podielom rovných 7 %. Prvenstvo si aj roku 2010 udržala spoločnosť Škoda s podielom 19,2 %.
Spoločnosť Renault Slovensko si aj po úspešnom roku 2009, kedy trh nových vozidiel silne ovplyvnilo šrotovné, dokázal udržať vynikajúce druhé miesto s celkovým počtom 4988 predaných automobilov. Značka Dacia sa umiestnila na 18. mieste s celkovým predajom 1222 vozidiel. Renault dosiahol 7 %ný podiel na trhu, Dacia 1,7 %.
Najpredávanejšími modelmi značky Renault boli automobily modelového radu Mégane (spolu 1280 vozidiel, najpredávanejším bola verzia Mégane Generation 5-dverový, 1,6 16V 110 k), z úžitkových vozidiel Nový Master (434 vozidiel, najpredávanejšia verzia Master L3H2P3) a z portfólia Dacie je najobľúbenejším modelom model Duster.
Výborne si v prvom roku svojho predaja počínali práve Renault Fluence (1067 predaných vozidiel, najpredávanejšou bola verzia Fluence Exception 1,6 16V 110 k) a Dacia Duster (najpredávanejšia verzia Duster Arctica 1,5 dCi 110 k 4x4). Obe vozidlá zaujali predovšetkým bezkonkurenčným pomerom výbavy a ceny, ako aj dizajnom a ponúkaným priestorom.
Autor: J. Goldberger