Streda, 20 apríl 2011
Ak by ste stretli v čase od 2. mája do 23. októbra na cestách medzi Bratislavou, Trnavou, Žilinou, Trenčínom, Popradom, Michalovcami, Košicami, Vráblami, Nitrou a Komárnom kolónu úžitkových áut Master a Kangoo, môžete si byť istí, že ide o Renault Business Tour 2011. Prostredníctvom svojich dílerov v tých mestách chce Renault ukázať možnosti rôznych verzií modelového radu Master, vrátane posledných noviniek. Renault Business Tour sa načína 2. mája v Bratislave u dílera Renault Kestler a končí 23. októbra v Komárne.
Celú rozsiahlu akciu organizuje importér Renault Slovensko ako bodku za skompletizovaním modelového radu Master a rôznych nadstavieb pre tento model. V rámci nej predstaví aj novinku z radu Kangoo – model WAV, ktorý je špeciálne prispôsobený na prevoz osôb na invalidnom vozíku.
Ktoré modely pribudli Renaultu ako posledné? Najnovší je Master Bus, je to model, ktorý umožňuje prepravu až 17 cestujúcich. Krátko pred ním prišiel Master Kombi, ktorý je určený na transport 3, 6 alebo 9 cestujúcich a primeraného nákladu. To sú osobné verzie, ktoré prišli ako posledné. Medzi poslednými úžitkovými sú verzie Master Skriňa, Master Sklopný valník a Master Dvojkabína.
Na prezentácii v Bratislave sme sa mohli podrobne oboznámiť posledným verziami radu Master, čím Renault dokončil kompletizáciu ľahkých úžitkových áut.
Videli sme nový Master Sklápač s dvojkabínou L3H1P4 s pohonom zadných kolies, nový Master Skriňa L3P3 RS s objemom 19,6 m³, nový Master s predĺženou kabína L3H2P3 a zadným pohonom, nový Master Furgon s chladiarenskou nadstavbou, nový 17miestny Master Bus, Trafic Generation/Black Edition a Kangoo WAV určený na transport osôb na invalidnom vozíku (na výber je viacero verzií podľa priania zákazníka).
Renault má svoju flotilu úžitkových áut Master dokonale rozvetvenú a ťažko by sa hľadala verzia, ktorá Renaultu chýba. Rad Master ponúka až 171 rôznych verzií. Počítajme spolu: Furgon má 28 verzií, Podvozok 18 verzií, Plošina 8 verzií, Podvozok dvojkabína 19 verzií, Valník 18 verzií, Valník dvojkabína 19 verzií, Sklopný valník 15 verzií, Sklopný valník dvojkabína 9 verzií, Skriňová nadstavba 20 – 22 m3 11 verzií, Furgon dvojkabína 14 verzií a Combi 6 - 9 miest 10 verzií a Bus 17 miest 2 verzie. Mimoriadne unikátnou je dvojkabína s druhým radom sedadiel pre štyri osoby.
Master je na trhu už dvanásť rokov. Doteraz sa ho v Európe a vo svete predalo vyše jedného milióna. Nový model je na trhu od mája minulého roka. V kabíne má komfort porovnateľný s osobnými autami. V Renaulte zapracovali aj na ergonómii, zlepšení výhľadu z kabíny a na pohodlí a komforte pre vodiča a spolujazdca či spolujazdcov. Pribudli nové motory, napríklad 2,3 dCi s výkonmi 100, 125 a 150 koní. Konštruktéri zvýšili výkony a znížili spotrebu. Zákazník si môže vybrať druh pohonu – predný alebo zadný.
Úspešnosť Renaulta v kategórii úžitkových automobilov je suverénna. V Európe už 12krát získal primát ako najúspešnejší predajca ľahkých úžitkových vozidiel, naposledy v roku 2010 s podielom až 16,1 % pred Fiatom, Citroënom, Volkswagenom a Peugeotom. Predal až 247 973 modelov Master. Druhý Fiat 180 815 a tretí Citroën 174 208 exemplárov.
Autor: J. Goldberger