Sobota, 22 júl 2023
Globálny predaj určite teší vedenie Skupiny Renault, keď za prvý polrok 2023 dosiahol 1 133 667 predaných áut, čo je viac o 13 percent ako sa ich predalo za rovnaké obdobie roku 2022.
Tejto skutočnosti sa teší Renault o to viac, že nárast zaznamenali všetky značky Skupiny. Renault predal v prvom polroku 2023 viac o 12 % ako za rovnaké obdobie roku 2023, Dacia o 24 % a Alpine o 9 %.
Zákazníci prejavujú najväčší záujem o hybridné verzie a najvyššie verzie výbav. Pribúdajú tiež zákazníci elektrifikovaných vozidiel, ktorých je stále viac.
V Európe značka Renault zvýšila svoje predaje o 21 % na 503 242 kusov a vrátila sa na stupne víťazov ako druhá najpredávanejšia značka a číslo jeden vo Francúzsku.
Veľmi si polepšila aj Dacia, keď v prvom polroku 2023 sa predaj značky zvýšil o 24 %, na viac ako 345 000 kusov, najmä vďaka úspešnej obnove modelového radu.
Podobne aj značka Alpine potvrdila svoj rast s viac ako 1800 predanými vozidlami a jej registrácie vzrástli o 9 %. Za posledných šesť mesiacov uviedla Alpine na trh dve limitované série, Alpine A110 San Remo 73 a Alpine A110 R Le Mans.
Na európskom maloobchodnom trhu si dobre viedla Dacia Sandero. S počtom predaných kusov 138 978 sa umiestnila na druhom mieste a oproti roku 2022 si polepšila o 23,5 %. Je tiež najpredávanejším autom pre maloobchodných zákazníkov v Európe.
Úspechy žne Renault aj v segmente C vďaka modelom Arkana (takmer 42 tis. Predaných kusov), Austral (takmer 40 000 predaných kusov) a Megane E-TECH electric, kde je nárast predaja vyšší o 42 % oproti prvému polroku 2022.
Darí sa aj Dacii Jogger Hybrid 140, ktorá sa predáva od januára 2023. Tiež elektrickej Dacia Spring, ktorej sa v prvom polroku v Európe predalo viac ako 27 000 kusov a je jedným z najpredávanejších elektrických vozidiel v Európe.
Predaj elektrifikovaných osobných automobilov Renault sa zvýšil v prvom polroku 2023 oproti rovnakému obdobiu roku 2022 o 18 % a predstavuje 37 % predaja osobných vozidiel značky v Európe. Plne elektrické vozidlá predstavujú 11 % predaja osobných automobilov v Európe.
Autor: J. GoldbergerFoto: Renault