Rastie záujem o autá s málo kilometrami

Utorok, 01 marec 2011

Ponuka jazdených áut je v súčasnosti najväčšia za posledné roky. Ceny sú nízke, výber obrovský. Pre zákazníkov je dosť veľkým problémom orientovať sa v bohatej ponuke a vybrať si auto, ktoré by maximálne uspokojovalo jeho nároky, ale najmä také, aby z neho neboli sklamaní, aby technický stav zodpovedal deklarovaným najazdeným kilometrom a veku.

pestrosť ponuky v autobazároch
Množstvo áut a pestrosť ponuky v autobazároch dokážu zatočiť hlavu kupujúceho

V poslednom čase sa záujem kupujúcich sústreďuje na jazdené autá s nízkym počtom najazdených kilometrov. Také skúsenosti má aj najväčší predajca jazdených áut na Slovensku, AAA Auto. Podľa neho stále viac zákazníkov vyhľadáva autá do 80 tisíc najazdených kilometrov, so servisnou knižkou a prehľadnou históriou. Preto zvýšili v súčasnosti ich podiel na približne 30 % v aktuálnej ponuke.

Ide o nový trend, ktorý súvisí so zavádzaním písomnej garancie stavu tachometrov u väčšiny vozidiel. Skupina AAA Auto tieto garancie plošne zaviedla v spolupráci s renomovanou spoločnosťou Cebia na začiatku roka 2010. Tento predajca okrem garancie na počet prejazdených kilometrov ponúka svojim zákazníkom aj doživotnú záruku na pôvod auta a dvanásťmesačnú záruku na jeho mechanický stav.

Podľa regionálneho manažéra AAA Auto pre Slovensko Rudolfa Krčmářa si zákazníci na tieto garancie veľmi rýchlo zvykli a prispôsobili im svoje spotrebiteľské správanie. Ceny áut s nízkym počtom najazdených kilometrov sú podľa neho vyššie o 5 až 15 % než je priemer na trhu pri danom modeli. Pre zákazníka to znamená predpoklad nižších servisných nákladov.

Podľa Krčmářa priemerné automobily sú posledných desať rokov konštruované na bezproblémové ubehnutie približne 250 tisíc kilometrov. Zákazník, ktorý si kúpi auto s najazdenými kilometrami do 80 tisíc, tak vlastne získa dobre zabehnutý automobil v prvej tretine predpokladanej životnosti.

Domáci zákazníci sú podľa neho stále vzdelanejší i náročnejší a už sa naučili odlíšiť zanedbané jazdené autá s pretočeným tachometrom od kvalitných a zachovaných automobilov s čistým pôvodom. Záujem o tieto kvalitné a preverené automobily porastie podľa Krčmářa i naďalej.

Ďalšími kategóriami jazdených áut, ktorých predaj je v súčasnosti na vzostupe, sú všetky modely škodoviek, modely SUV, MPV a kombi. Rastie tiež záujem o luxusné automobily. Mierne naopak klesá záujem o malé autá, ktoré boli na vrchole popularity v nedávnych časoch finančnej a hospodárskej krízy.

Autor: J. Goldberger ml.
Pridať komentár
Bleskovky
veronika-hammond
Novou generálnou riaditeľkou spoločnosti BMW Slovenská republika sa od 1. septembra 2024 stane Veronika Hammond. Na tejto pozícii nahradí Olivera Rademachera, ktorý po takmer piatich rokoch úspešného pôsobenia na Slovensku zaujme pozíciu riaditeľa spoločnosti BMW v Rumunsku. Veronika Hammond, rodáčka z Nemecka, má dlhoročné skúsenosti v automobilovom priemysle. V spoločnosti BMW pôsobí viac ako 25 rokov, kde získavala skúsenosti v rôznych pozíciách. Pred nástupom do funkcie obchodnej riaditeľky pre importérske trhy v juhovýchodnej Ázii a Tichomorí so sídlom v Singapure v roku 2018 viedla obchodný región Východné Nemecko. Veronika Hammond vyštudovala sociálne vedy na Univerzite Paula Valeryho vo francúzskom Montpellieri.Veronika Hammond
produkcia-VW-passat
Bratislavský závod Volkswagen Slovakia pozastavuje na dva týždne výrobu vozidiel z dôvodu letnej odstávky. Ide o pravidelnú letnú odstávku, počas ktorej čerpajú jeho zamestnanci celozávodnú dovolenku. Výroba vozidiel začala postupne vybiehať tento týždeň. Úplne sa zastaví od 15. do 28. júla. Martinský závod pokračuje plynule vo výrobe komponentov aj počas letných prázdnin. V nasledujúcich dvoch týždňoch bude v nasadení v priemere približne 1700 zamestnancov externých firiem, ktorí sa budú venovať aj výmenám a úpravám zariadení, inštalácii nových technológií či prestavbám na výrobných linkách naprieč celým podnikom. Pred odchodom na dovolenku vypláca Volkswagen Slovakia zamestnancom 13. plat vo forme dovolenkovej odmeny. Zamestnanci využívajú tiež zákonný príspevok na rekreáciu na Slovensku do výšky 700 eur.
aaa-auto
V týchto dňoch si spoločnosť AAA Auto pripomína dvadsať rokov na trhu jazdených áut na Slovensku. Jej sieť predajných centier, v ktorých ponúka jazdené automobily slovenským motoristom, tvoria Mototechna, Mototechna Drive, Driverama a Auto Diskon a patria do skupiny Aures Holding. Za dobu svojej existencie na slovenskom trhu sa v jej sieti predalo autá viac ako 300 tisíc zákazníkom, a rovnaký počet vozidiel sa aj vykúpilo. V súčasnosti má sieť Aures Holding na Slovensku dvanásť pobočiek AAA Auto. V rámci celej skupiny Aures pôsobí na viac než šesťdesiatich miestach v piatich krajinách Európy a v ponuke má až 15 000 áut. Počas svojej dvadsaťročnej histórie už skupina na výkupe a predaji obslúžila spolu viac ako 3,1 milióna zákazníkov.