Piatok, 29 január 2010
Peugeot si začiatkom januára v Paríži veľkolepou multimediálnou prezentáciou pripomenul 200 rokov svojho vzniku. Okrúhle dvojsté výročie, nový imidž a stratégiu pre najbližšie roky sme si s Peugeotom pripomenuli aj na Slovensku. Okrem prezentácie novej stratégie zástupcovia francúzskeho gigantu predviedli v audioukážke nový Koncept SR1, potvrdili príchod nového modelu RZC i práce na hybridoch a elektromobiloch. To všetko už s modernizovaným levom – novým logom značky Peugeot. Ale aj s novým firemným sloganom Motion and Emotion, ktorý bude v nasledujúcich rokoch sprevádzať francúzsku značku.
Emócie majú sprevádzať Peugeot na každom kroku. Stoja aj za rozhodnutím vyrábať športové kupé RCZ. Peugeot ide do ďalších rokov aj s novou dizajnovou identitou značky. V jej duchu predstaví francúzsky výrobca začiatkom marca na autosalóne v Ženeve aj Koncept SR1. Automobil, ktorý ukazuje štýl budúcich modelov značky, stelesňuje nový svet Peugeotu s novým levom na karosérii. Aký to bude automobil? Na oficiálnych fotografiách vidieť, že bude atletický a dizajnovo vyvážený, s exkluzívnym interiérom i technológiou. Podľa Peugeota tento automobil využíva a interpretuje po novom námet "roadster GT".
Doterajší lev, ktorý je symbolom značky Peugeot od roku 1858, sa teraz zamieňa za nového. Ten má čistejší dizajn, novým postojom a pohybom získal na dynamickosti a kombinuje matný a lesklý povrch. Nový lev sa zbavil modrej vlajky a tak lepšie vyjadruje silu. Prvým sériovým automobilom s novým levom bude model RCZ, ktorý príde na trh už v tomto roku. Peugeot nemení len svoje logo, ale do konca roka 2012 dostane novú vizuálnu identitu aj jeho celosvetová sieť s 10 000 kontaktnými miestami. A nová bude aj zvuková identita značky – všetky reklamné spoty budú ukončené typickým zvukovým tónom.
Automobilová budúcnosť značky bude pre Peugeot znamenať tri výzvy: urobiť značku jedinečnou, prijať environmentálnu výzvu a vyvinúť novú mobilitu. Jedinečnosť znamená neustále inovovať. V environmentálnej výzve je obsiahnutý rozbeh predaja elektromobilu iOn už v roku 2010, v roku 2011 predstavia v Peugeote 3008 hybridnú technológiu s naftovo-elektrickou pohonnou jednotkou HYbrid4 a v roku 2012 verziu hybridnej technológie s nabíjateľnými batériami.
Pod novou mobilitou chápe Peugeot globálnu mobilitu, ktorá zahŕňa automobily, úžitkové vozidlá, skútre, bicykle a široké spektrum služieb. Úvahy o automobile budúcnosti znamenajú pre Peugeot modernizovanie dizajnu v štýle koncepčného automobilu SR1. Život bez emisií je už v súčasnosti ponúkaný bicykel s elektrickou podporou, ktorý napája odnímateľná li-ion batéria s napätím 36 voltov a dojazdom 70 km. Tieto bicykle môžu využívať tri úrovne riadenej podpory s vysoko komfortným odpružením. Potom je tu plne elektrický skúter s dojazdom 80 až 100 km, s dobou nabitia 4 hodiny (dve hodiny pri dobití na 80 %), ktorý v sériovej podobe príde na trh v roku 2011.
Novou, nezvyčajnou a nesmierne užitočnou sa ukazuje služba mobility nazvaná Mu by Peugeot. Umožňuje každému, aj nevlastníkovi automobilu, skútra či bicykla Peugeot prístup k celému radu služieb mobility pomocou predplatiteľskej karty dobíjateľnej cez internet. Jej držiteľ si prostredníctvom nej môže požičať auto na víkend, bicykel do prírody, skúter na preháňanie po meste, úžitkový automobil na sťahovanie či požičať navigačný prístroj na cestovanie. Avšak aj na rezervovanie leteniek, ubytovania v hoteloch, cestovného lístku na vlak a rad ďalších služieb. Prvá etapa tohto projektu už prebehla v štyroch francúzskych mestách so skupinou 20 000 ľudí. V súčasnosti sa do projektu zapájajú mestá Berlín, Rím, Londýn, Brusel, Madrid a ďalšie.
Autor: J. GoldbergerFoto: Peugeot