Štvrtok, 07 apríl 2016
Keď pred necelými dvoma rokmi uviedol Opel nové Vivaro, dal si za cieľ zvýšiť predajné čísla nového modelu. Pomôcť k tomu mu mal výraznejší dizajn a väčšia praktickosť. To zrejme zabralo, zákazníci plnili prianie automobilky a Vivaro sa dobre predávalo. Až tak, že do dnešných dní zišlo z výrobných liniek továrne v britskom Lutone 750 000 vozidiel Opel Vivaro.
Opel sa popri výrobe osobných automobilov viac zameral aj na výrobu ľahkých úžitkových automobilov. Že sa mu to darí, dôkazom je druhá generácia modelu Vivaro, jeho osobná i praktická úžitková verzia.
Od uvedenia na trh v roku 2001 je Opel Vivaro jedným z veľmi populárnych dodávkových automobilov v segmente Van-D do prípustnej celkovej hmotnosti 2,9 tony. Výrobný závod Opel v meste Luton vo Veľkej Británii je teraz svedkom ďalšieho míľnika v histórii flexibilnej dodávky, keď z montážnej linky zišiel 750.000. exemplár modelu Vivaro.
Opel Vivaro je najlepšie predávaným ľahkým úžitkovým automobilom Opel. Zohráva dôležitú rolu pri pôsobivom návrate nemeckého výrobcu do tohto segmentu a rok 2015 bol preň rekordný: predaj modelu vzrástol o 38 percent a Vivaro zaznamenal najväčší trhový podiel a najväčší podiel v segmente od svojho uvedenia na trh v roku 2001.
Vivaro ako ľahký úžitkový automobil môže mať zákazník k dispozícii ako skriňovú dodávku, ako Combi – dodávku s dvojitou kabínou, alebo ako podvozok s kabínou v rozličných konfiguráciách. Vďaka tomu sa dá dobre transformovať pre širokú škálu špecifických profesionálnych požiadaviek. Vivaro okrem toho kombinuje funkčnosť úžitkového vozidla s výhodami mobilnej kancelárie ako aj s dizajnom a komfortom osobného automobilu.
Nielen model Vivaro v roku 2015 zaznamenal veľký úspech. Opel/Vauxhall v uplynulom roku predal vyše 100.000 úžitkových vozidiel, čo oproti roku 2014 predstavuje nárast predaja o 24 percent. Úspech zaznamenali aj ľahkí úžitkoví súrodenci Movano a Combo. Movano úspešne nasledoval príklad Vivaro a dosiahol najväčší objem predaja od jeho uvedenia v roku 1998.
"Číslo 750. 000 je pôsobivé pre Vivaro predovšetkým v jeho segmente a pri porovnaní s konkurenciou," povedal riaditeľ divízie úžitkových vozidiel Opel/Vauxhall Steffen Raschig."Modely Combo, Vivaro a Movano sú dôležitou súčasťou našej stratégie rastu. Plánujeme zvýšiť predaj týchto produktov do roku 2022 približne o 80 percent na 150.000 kusov."
Autor: J. GoldbergerFoto: Opel