Štvrtok, 13 október 2016
Automobily značky Opel zažívajú tak v Európe ako aj na Slovensku zvýšený záujem zákazníkov o ich kúpu. Stredobodom ich pozornosti je nový nová Astra tak v päťdverovom vyhotovení hatchback ako aj kombi Sport Tourer.
Za prvých deväť mesiacov tohto roku predal Opel v Európe približne 89.5000 automobilov, čo je najlepší výsledok značky od roku 2011. To predstavuje v porovnaní s rovnakým obdobím roka 2015 nárast o vyše 44.000 vozidiel, resp. o takmer 5,2 percenta. Predaj za prvých deväť mesiacov roka zaznamenal nárast v 18 štátoch. Na Slovensku zvýšil Opel predaj medziročne až o 21 percent.
Hlavným motorom rastu predaja áut Opel bol nový model Astra. Doteraz sa ho v Európe predalo 212.000 exemplárov oboch verzií, čo predstavuje zvýšenie oproti roku 2015 približne o 22 percent. V súčasnosti Opel registruje vyše 275.000 objednávok na päťdverový hatchback Astra a kombi Astra Sports Tourer.
Nová Astra je najpredávanejším modelom značky Opel aj na Slovensku. Od januára do septembra sa ich na Slovensku predalo 1763 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o výrazných 47 percent.
Na úspech svojho predchodcu nadväzuje aj nový Opel Mokka X. Napriek tomu, že sa predáva iba od konca septembra, výrobca už eviduje vyše 60.000 objednávok na úspešné kompaktné SUV novej generácie.
Autor: J. Goldberger