Piatok, 15 október 2010
"Efekt obývačky" je témou jedinečnej novej dizajnovej súťaže, ktorá hľadá využitie médií ako nástroja na rozvoj dizajnu áut budúcnosti. V interaktívnej súťaži, ktorú Opel spustil na internetovom portáli Car Design News, kladie študentom otázku: Čo si myslíte, aký je náš štýl osobného oddychového priestoru?
Súťaž je určená pre študentov dizajnových škôl v celej Európe a zahŕňa na prvej úrovni dizajn interiéru a na druhej exteriéru automobilu. Práve odštartovaná súťaž vyvrcholí ukážkou najlepších prác a zverejnením dvoch víťazov na ženevskom autosalóne v marci 2011.
Na prvej interiérovej úrovni sa študenti dizajnu musia popasovať s návrhom interiéru automobilu, ktorý by predstavoval "obývačku v pohybe". Budú musieť zdôrazniť oboje –emocionálny aj racionálny aspekt značky Opel a jej dizajnového prejavu, ktorý sama spoločnosť opisuje ako "sochárske umenie s nemeckou precíznosťou".
S nápadom dizajnovej súťaže prišla riaditeľka interiérového dizajnu automobilky Opel Liz Wetzel, ktorá bude aj členkou poroty. "Najviac ma teší", povedala, "že študenti pochopia našu značku, pretože tá sa mení, stáva sa dynamickejšou, vášnivejšou a naša jasná vízia je viditeľná v realizácii všetkých najnovších produktov exteriéru a interiéru. Nechceme, aby študenti vytvorili iba dizajn, ale aby vymysleli zážitok."
Tím Opel spojený s portálom Car Design News verí, že digitálne prístroje a online verejnosť zohrajú veľkú úlohu v dizajne áut budúcnosti. To je dôvod, prečo sa akýkoľvek študent dizajnu v Európe, nielen automobilového, môže zúčastniť a hocikto v Európe sa k tomu bude môcť vyjadriť. Individuálne príspevky tak môžu byť upravené, alebo dokonca pridané ako úplne nové návrhy dizajnu v interaktívnom procese.
Car Design News je lídrom online zdrojov pre profesionálnych dizajnérov áut, ktoré zahŕňajú novú koncepciu výroby, dizajn vývojových súčastí, rozhovory s riaditeľmi dizajnových oddelení a novinky z medzinárodnej komunity, všetko podporené knižnicou s viac ako 50 000 obrázkami vo vysokej kvalite.
K súťaži sa vyjadril aj redaktor Car Design News Joe Simpson: "Interaktivita je najdôležitejšou časťou tohto projektu. Podporujeme študentov, aby už od prvého dňa posielali nápady a rovnako každého, aby tieto nápady komentoval. Porotcovia budú posudzovať prípravu dizajnu aj účasť verejnosti. Čím skôr odovzdáte svoj návrh, tým skôr budete mať spätnú väzbu, tým viac úprav môžete urobiť a tým kompaktnejší bude váš príspevok."
Prvá fáza interiérového dizajnu sa ukončí 10. decembra. Tri najlepšie návrhy vybrané porotcami sa potom použijú ako inštruktáž pre druhú časť súťaže - dizajn exteriéru, ktorá odštartuje začiatkom roka 2011. Výherca prvej fázy získa platenú stáž v stredisku Opel Design Center v nemeckom Rűsselsheime. Detaily súťaže a registrácia je k dispozícii na stránke www.cardesigncontest.com.