Piatok, 15 júl 2011
Opel sa môže pochváliť výborným polročným "vysvedčením", keď v predaji nových áut na Slovensku poskočil z 12. na 8. miesto a jeho podiel na trhu sa zvýšil z 3,27 % na 4,78 %.
Zvýšil sa aj tržný podiel v 19 z 27 krajín Európy. Aby fabrika uspokojila dopyt po modeloch Opel, musí na zvýšený dopyt zákazníkov reagovať mimoriadnymi pracovnými zmenami.
Od januára do konca júna 2011 predal Opel v Európe 659 000 automobilov, čo je viac o päťdesiat tisíc, resp. 8,2 % ako v rovnakom období minulého roka. Na Slovensku sa Opel môže za prvých šesť mesiacov pochváliť predajom 1768 osobných a ľahkých úžitkových vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o viac ako 70 percent.
Najlepšie sa darí modelovému radu Astra, ktorá je tretím najpredávanejším modelom vo svojom segmente, za posledné dva mesiace dokonca piatym najpredávanejším automobilom na Slovensku. Výborne sa darí aj Corse a Insignii, ktorá je vo svojom segmente štvrtá.
Darí sa aj modelom Meriva a Sports Tourer, ktoré kraľujú svojim segmentom. Vysoký dopyt si vynútil zaradenie mimoriadnych nočných zmien vo výrobných závodoch a v materskom závode v Rüsselsheime, kde sa vyrába predovšetkým Insignia, ale aj v motorárni v Kaiserslauterne, kde sa vyrábajú pohonné jednotky pre modely Astra a Insignia.
Autor: J. GoldbergerFoto: Opel