Pondelok, 01 marec 2010
Prototyp elektromobilu Opel Ampera vyštartuje z nemeckého Rüsselsheimu na autosalón do Ženevy veľmi netradične – po vlastných. Akumulátory prvého prototypu produkčného elektromobilu pred cestou plne nabili na novej nabíjacej stanici v areáli automobilky. Energia uložená v 16 kW li-ion akumulátoroch vystačí elektromobilu na prvé desiatky kilometrov z celkových 600 kilometrov, čo je dĺžka trasy z Rüsselsheimu do Ženevy, takže v počiatočnom štádiu cesty nebude elektromobil produkovať žiadne emisie CO2.
Za volant Opelu Ampera sa posadí Gherardo Corsini, riaditeľ automobilky Opel zodpovedný v nemeckej automobilke za elektromobily. Sám tak s prvým produkčným prototypom pripravovaného elektrického modelu Ampera najazdí prvé kilometre v bežnej premávke. A keďže prototyp Ampera má 370 Nm krútiaceho momentu, mohla by to byť celkom dynamická a takmer bezhlučná testovacia jazda.
Keď sa po približne 60 km jazdy akumulátory Opelu Ampera vyčerpajú, naskočí palubný generátor, poháňaný malým spaľovacím motorom, ktorý bude ďalej dodávať elektrickú energiu trakčnému elektromotoru pre zvyšok cesty do Ženevy. Práve v tom je veľká výhoda pohonného systému prototypu Ampera, pretože konvenčné elektromobily, ktoré čerpajú energiu výhradne z akumulátorov, musia po prejdení určitej vzdialenosti zastaviť a dobíjať batérie, zatiaľ čo Ampera si vystačí s palubným generátorom. Na jedno dobitie a doplnenie nádrže prejde Ampera viac ako 500 km. Jej akumulátory možno dobíjať aj zo štandardnej elektrickej siete.
Diaľková jazda prototypu Opel Ampera v bežnej premávke z Rüsselsheimu do Ženevy má demonštrovať pripravenosť päťdverového štvormiestneho elektromobilu, ktorý v budúcnosti bude slúžiť ako bežný rodinný automobil. Sériová výroba modelu Ampera sa rozbehne koncom roka 2011.
Autor: J. GoldbergerFoto: Opel